Abstrakt
Autorka pokazuje, jak - w zależności od przyjętej metody pomiaru - otrzymuje się zróżnicowane wielkości tzw. wskaźnika skolaryzacji, inaczej - wskaźnika poziomu powszechności kształcenia. W porównaniach międzynarodowych należy zatem zidentyfikować sposób konstruowania wskaźnika skolaryzacji, ponieważ w zależności od przyjętej metody wyniki mogą okazać się nieporównywalne.
Bibliografia
Education... 1993 Education at Glance. OECD Indicators, OECD, Paris.
Ludność... 1995 Ludność według płci, wieku, województw, miast i gmin w 1994 r. (stan w dniu 31 grudnia),GUS, Warszawa.
Oświata... 1995 Oświata i wychowanie w roku szkolnym 1994/95, GUS, Warszawa.
Rocznik statystyczny... 1994 Rocznik statystyczny szkolnictwa 1993/94, GUS, Warszawa.
Rocznik statystyki... 1994 Rocznik statystyki międzynarodowej 1994, GUS, Warszawa.
Statistical... 1993 Statistical Yearbook 1993, UNESCO, Paris.
Szkoły... 1995 Szkoły wyższe w roku szkolnym 1994/95, GUS, Warszawa.