Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny - doświadczenia polskie
Main Article Content
Abstrakt
W artykule zostały omówione dwa modele uczelni - tradycyjny i przedsiębiorczy - oraz polskie doświadczenia związane z budowaniem przedsiębiorczej szkoły wyższej. Autorka omawia warunki niezbędne do powstania uczelni przedsiębiorczej, analizuje relacje między szkolnictwem wyższym a przemysłem oraz odpowiada na pytanie, czy uczelnia „nowoczesna” zawsze oznacza „przedsiębiorcza” . Analizując na tym tle doświadczenia polskie dostrzega, że koncepcja uczelni przedsiębiorczej jest w Polsce akceptowana, ale jej wcielanie w życie - ograniczone.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Jak cytować
Jóźwiak, J. (2016). Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny - doświadczenia polskie. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (1(21), 7-18. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4697
Dział
Tłumaczenia

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Działalność innowacyjna... 2002 Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w latach 1998-2000, GUS, Warszawa.
- Gibbons M. 1998 Higher Education Relevance in the 21st Century, The World Bank, Washington.
- Jongbloed B. 2000 Spending Strategies. A Closer Look at the Financial Management of the European University, „CRE Guide”, nr 3, Geneva.
- Nauka... 2002 Nauka i technika w roku 2000, GUS, Warszawa.
- McNay I. 1997 Institutional Management o f Universities, European Communities, Brussels.
- Szkoły wyższe... 2000 Szkoły wyższe i ich finanse w 1999 r., GUS, Warszawa.
- University Research... 1998 University Research in Transition, OECD, Paris.