Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny - doświadczenia polskie
PDF

Jak cytować

Jóźwiak, J. (2016). Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny - doświadczenia polskie. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (1(21), 7–18. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4697

Abstrakt

W artykule zostały omówione dwa modele uczelni - tradycyjny i przedsiębiorczy - oraz polskie doświadczenia związane z budowaniem przedsiębiorczej szkoły wyższej. Autorka omawia warunki niezbędne do powstania uczelni przedsiębiorczej, analizuje relacje między szkolnictwem wyższym a przemysłem oraz odpowiada na pytanie, czy uczelnia „nowoczesna” zawsze oznacza „przedsiębiorcza” . Analizując na tym tle doświadczenia polskie dostrzega, że koncepcja uczelni przedsiębiorczej jest w Polsce akceptowana, ale jej wcielanie w życie - ograniczone.

PDF

Bibliografia

Działalność innowacyjna... 2002 Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w latach 1998-2000, GUS, Warszawa.

Gibbons M. 1998 Higher Education Relevance in the 21st Century, The World Bank, Washington.

Jongbloed B. 2000 Spending Strategies. A Closer Look at the Financial Management of the European University, „CRE Guide”, nr 3, Geneva.

Nauka... 2002 Nauka i technika w roku 2000, GUS, Warszawa.

McNay I. 1997 Institutional Management o f Universities, European Communities, Brussels.

Szkoły wyższe... 2000 Szkoły wyższe i ich finanse w 1999 r., GUS, Warszawa.

University Research... 1998 University Research in Transition, OECD, Paris.