Promotion of Higher Education Institutions
PDF (Język Polski)

How to Cite

Pabian, A. (2016). Promotion of Higher Education Institutions. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (2(20), 138–144. Retrieved from https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4696

Abstract

Effective activity on the education market requires the use of integrated marketing communications. This involves so-called promotion-mix, consisting of the following elements: advertising, direct marketing, sales promotion, public relations and personal sales. Each of these offers higher education institutions a broad spectrum of specific resources and tools for influencing potential clients (students and economic entities). An integrated, joint use of these resources and tools, resulting in the emergence of favourable synergetic advantages, is important. The article presents the most important tools of integrated communications between higher education institutions and the market.

PDF (Język Polski)

References

Berkowitz E., Kerin R., Hartley S., Rudelius W. 1994 Marketing, Irwin, Illinois.

Bovee C., Thill J. 1992 Marketing, McGraw-Hill Inc., New York.

Grządka M., Machul R 2000 Telewizja 2002, „Media i Marketing” (dodatek listopad/grudzień).

Kotler Ph. i in. 2002 Marketing. Podręcznik europejski, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

McCarthy J., Perreault W. 1993 Basic Marketing, Irwin, Illinois.

Pabian A. 1999 Marketing w budownictwie, Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa.

Pabian A. 2000a Biznesplan (rozdział Marketing), Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa.

Pabian A. 2000b Synergia miksów promocyjnych, „Marketing w praktyce”, nr 5.

Pabian A. 2001 a Agresywność marketingowa firm, „Marketing w praktyce”, nr 5.

Pabian A. 2001 b Marketing trudnych produktów, „Marketing w praktyce”, nr 7.

Pabian A. 2001 c Marketingowe przymierze, „Manager”, nr 5.

Pabian A. 2001 d Menedżerzy marketingu, „Marketing w praktyce”, nr 9.

Pabian A. 2001 e Potwierdzanie wartości produktu, „Marketing w praktyce", nr 6.

Pabian A. 2001 f Profesjonalne zarządzanie zadowoleniem klientów, „Marketing w praktyce”, nr 1.

Pabian A. 2001 g Reklama niekomercyjna, „Marketing w praktyce”, nr 4.

Przybyłowski K., Hartley S. i in. 1998 Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.

Russell J., Lane W. 2000 Reklama według Ottona Kleppnera, Felberg SJA, Warszawa.