Wakacyjny program immersji w języku angielskim i kulturze amerykańskiej
PDF
PDF (English)

Słowa kluczowe

poznawanie kultury amerykańskiej; kompetencje językowe; immersja; sprawności komunikacyjne

Jak cytować

Chabierska, M. (2020). Wakacyjny program immersji w języku angielskim i kulturze amerykańskiej. Polonistyka. Innowacje, (10), 131–143. https://doi.org/10.14746/pi.2019.2.10.11

Abstrakt

Artykuł stanowi relację z przebiegu wakacyjnego programu nauki języka angielskiego i poznawania kultury amerykańskiej, odbywającego się w Liceum Ogólnokształcącym św. Marii Magdaleny w Poznaniu w latach 2015-2018, dzięki współpracy z amerykańską organizacją WIESCO (Wisconsin International Educational Scientific Cultural Organization). Główną ideą programu było zaproszenie wolontariuszy ze Stanów Zjednoczonych, którzy w zamian za pobyt w Poznaniu oraz zwiedzanie miasta i Wielkopolski, prowadzili interaktywne lekcje języka angielskiego oraz popołudniowe zajęcia, w trakcie których uczestnicy mieli możliwość doskonalenia swoich kompetencji językowych przez immersję, czyli zanurzenie w kulturze amerykańskiej. W ciągu czterech edycji programu gościliśmy w naszej szkole ciekawych i oddanych trenerów, którzy chętnie dzielili się zarówno swoim doświadczeniem zawodowym, jak i profesjonalną wiedzą, umożliwiając młodym ludziom rozwijanie sprawności komunikacyjnych oraz umiejętności płynnego mówienia.

https://doi.org/10.14746/pi.2019.2.10.11
PDF
PDF (English)