Interpretacja jako pasja eksperymentowania i akceptacja niepewności
Journal cover Polonistyka. Innowacje, no. 21, year 2025
PDF (Język Polski)

How to Cite

Tomaszewska, G. (2025). Interpretacja jako pasja eksperymentowania i akceptacja niepewności. Polonistyka. Innowacje, (21), 1–12. https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.1
https://doi.org/10.14746/pi.2025.21.1
PDF (Język Polski)

References

Abriszewski Krzysztof, 2010, Splatając na nowo ANT. Wstęp do „Splatając na nowo to, co społeczne”, w: Latour Bruno, Splatając na nowo to, co społeczne. Wprowadzenie do teorii aktora-sieci, Derra A., Abriszewski K. (przekł.), Kraków, s. V-XXXIV.

Bohuszewicz Paweł, 2021, Aktorzy interpretacji, „Teksty Drugie”, 2021, nr 2, s. 101–117. https://journals.openedition.org/td/14273 [dostęp: 15.12.2024] DOI: https://doi.org/10.18318/td.2021.2.6

Bortnowski Stanisław, 1991, Jak uczyć poezji? Warszawa.

Bortnowski Stanisław, 1988, Spór z polonistyką szkolną, Warszawa.

Chrząstowska Bożena, 1987, Lektura i poetyka. Zarys problematyki kształtowania pojęć literackich w szkole podstawowej, Warszawa.

Chrząstowska Bożena, Wysłouch Seweryna, 1978, Poetyka stosowana, Warszawa.

Felski Rita, 2017, Kontekst jest do bani, Hoffmann K., Szwebs W. (przekł.), ForumPoetyki_wiosna_lato_2017.pdf [dostęp: 20.12.2024] DOI: https://doi.org/10.14746/fp.2017.8-9.26777

Felski Rita, 2021, Latour i literaturoznawstwo, Markiewka T. S. (przekł.), „Teksty Drugie”, nr 2, s. 204–213. https://journals.openedition.org/td/17704 [dostęp: 20.12.2024] DOI: https://doi.org/10.18318/td.2021.2.12

Felski Rita, 2022, Wstęp, w: tejże, Urzeczenie. O sztuce i przywiązaniu, Budnik A., Waligórska A. (przekł.), Poznań, s. 17-23. https://press.amu.edu.pl/pl/urzeczenie-o-sztuce-i-przywiazaniu-pdf.html [dostęp: 27.12. 2024] DOI: https://doi.org/10.14746/amup.9788323240716

Hudzik Jan P., 2007, Interpretacja – tożsamość – etyka, w: Kola A. F., Szahaj A. (red), Filozofia i etyka interpretacji, Kraków, s. 201-219.

Kwiatkowska-Ratajczak Maria, 2021, Docenić szkołę. Dydaktyczna teoria i metodyczna praktyka, Poznań.

Latour Bruno, 2013, Nadzieja Pandory. Eseje o rzeczywistości w studiach nad nauką, Abriszewski K. (przekł.), Toruń.

Latour Bruno, 2010, Splatając na nowo to, co społeczne: wprowadzenie do teorii aktora-sieci, Derra A., Abriszewski K. (przekł.), Kraków.

Łebkowska Anna, 2023, Antropologia i literatura – „dziwny romans”. Zwroty i przemiany, „Teksty Drugie”, 2023, nr 3, s. 30-44. https://journals. openedition.org/td/19218, s. 1-12 [dostęp: 20.06.2024] DOI: https://doi.org/10.18318/td.2023.3.3

Markiewka Tomasz, 2012, Literatura, rzeczywistość, interpretacja, „Teksty Drugie”, nr ½, s. 280-293.

Myrdzik Barbara, 1999, Rola hermeneutyki w edukacji polonistycznej, Lublin.

Szahaj Andrzej, 2014, O interpretacji, Kraków.

Szczęsna Ewa, 2007, Semiotyczne uwarunkowania interpretacji, w: Kola A. F., Szahaj A. (red), Filozofia i etyka interpretacji, Kraków, s. 71-83.

Uryga Zenon, 1996, Godziny polskiego. Z zagadnień kształcenia literackiego, Warszawa – Kraków.