Abstract
The author presents the role of a teachers’ teacher, Bożena Chrząstowska. Through her personal memory, she illustrates how a researcher rejecting didactic schemes inspired students to their own methodological research. To her actions she refers to the paradoxical suggestion that each teacher’s spontaneous improvisation should be preceded by careful physical preparation and the recognition to which the recipient/student of the Polish language teacher addresses his/her actions.
References
Barańczak Stanisław, 1998, Mistrz i Majster, „Polonistyka”, nr 10.
Skarbiec języka, literatury, sztuki. Wypisy z ćwiczeniami dla klasy 3 liceum, 2002, Chrząstowska B. (red.), Poznań.
Śliwiński Piotr, 2011, Wiersz, szczelina bólu, w: Elementy do portretu. Szkice o twórczości Aleksandra Wata, Czyżak A., Kopeć Z. (red.), Poznań, s. 321-327.
Uczę się sam. Program nauczania w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym, technikum, 2002, Chrząstowska B. (oprac.), Poznań.
Uryga Zenon, 1982, Odbiór liryki w klasach maturalnych, Warszawa – Kraków.