Mistress and Handywoman
PDF (Język Polski)

Keywords

master of teachers
Polish studies
knowledge about the student
knowledge of the subject
knowledge of the proces

How to Cite

Ratajczak, M. (2018). Mistress and Handywoman. Polonistyka. Innowacje, (8), 27–34. https://doi.org/10.14746/2018.8.3

Abstract

The author presents the role of a teachers’ teacher, Bożena Chrząstowska. Through her personal memory, she illustrates how a researcher rejecting didactic schemes inspired students to their own methodological research. To her actions she refers to the paradoxical suggestion that each teacher’s spontaneous improvisation should be preceded by careful physical preparation and the recognition to which the recipient/student of the Polish language teacher addresses his/her actions.

https://doi.org/10.14746/2018.8.3
PDF (Język Polski)

References

Barańczak Stanisław, 1998, Mistrz i Majster, „Polonistyka”, nr 10.

Skarbiec języka, literatury, sztuki. Wypisy z ćwiczeniami dla klasy 3 liceum, 2002, Chrząstowska B. (red.), Poznań.

Śliwiński Piotr, 2011, Wiersz, szczelina bólu, w: Elementy do portretu. Szkice o twórczości Aleksandra Wata, Czyżak A., Kopeć Z. (red.), Poznań, s. 321-327.

Uczę się sam. Program nauczania w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym, technikum, 2002, Chrząstowska B. (oprac.), Poznań.

Uryga Zenon, 1982, Odbiór liryki w klasach maturalnych, Warszawa – Kraków.