Problemy funkcjonowania public relations w Kazachstanie
PDF

Słowa kluczowe

public relations
Kazachstan
reklama
marketing

Jak cytować

Bekbołatuły, Żetpisbaj. (2018). Problemy funkcjonowania public relations w Kazachstanie. Przegląd Politologiczny, (4), 275–282. https://doi.org/10.14746/pp.2013.18.4.18

Abstrakt

Instytucja public relations pojawiła się w Kazachstanie w wyniku przyczyn obiektywnych takich jak rozwój społeczeństwa obywatelskiego i dążenie władzy do nawiązania dialogu z ludnością. Transformacja społeczno-polityczna kazachstańskiego społeczeństwa lat 90. X X w. to złożony zespół przyczyn i skutków, wspólnie kształtujących proces powstawania PR jako nowego systemu komunikacji. Analiza tego procesu, który rozpoczął się w Kazachstanie tak niedawno, jest bardzo ciekawa i ze wszech miar aktualna. Pojawienie się PR w Kazachstanie jako sfery profesjonalnej działalności stosowanej i naukowej było uwarunkowane przez obiektywne warunki rozwoju stosunków społecznych, instytucji społeczeństwa obywatelskiego, a także rynkowych mechanizmów społeczno-gospodarczych.

https://doi.org/10.14746/pp.2013.18.4.18
PDF

Bibliografia

Aktual ’nye problemy funkcionirovania press-sluźb i PR-struktur gosudarstvennyh i kommerćeskih organizacji Kazahstana. Materiały meżdunarodnoj naućno-praktićeskoj konferencji, Almaty, 9 dekabra 2011 g., s. 10-14.

PR v izmenauśemsa mire: Kommunikacionnye technologii v deatel 'nosti organov vlasti: Sbornikstatej (2010), pod red. M. V. Gundarina, A. G. Sidorovoj, Izd-vo Alt. un-ta, Bamaul, Vyp. 8, s. 48-54.

Żumal „Ekspert Kazachstan”, dekabr’ 2012, No. 50 (391).

Ż. Bekbolatuly (2009), Żurtśylykpen bajlanys, Almaty, „Ekonomika”.

Żumal „Yestnik KazGU. Seria Ekonomićeskaa”, Almaty, 1999, No. 3.