Abstrakt
In the essay “Ha(e)ndels passages” the slogans of the Poznań Philharmonic were analyzed. The research had two aims. The first goal was to verify whether the advertisings texts, inducing people to the participation in musical events, really differ from the typical commercial advertising. The second aim consisted in the examination if the language of the slogan determines its autonomy and peculiarity. The review of slogans proved that their authors use various communication and language games. Slogans of the Poznań Philharmonic are inventive and intriguing. Cultural organizations are obliged to pay attention to the language of advertisings texts. In promotional campaigns they must not go beyond standards and descend into the level of pop culture.
Bibliografia
(www 1) Akcja „IN-VITRO” (2011), http://www.ptt-poznan.pl/spektakle/aktualne/akcja/ [dostęp: 11.10.2015].
(www 2) http://www.poznan.pl/mim/info/news/poznan-miasto-warte-poznania,355.html [dostęp: 11.10.2015].
(www 3) http://www.speakingconcerts.pl [dostęp: 13.03.2012]
(www 4) http://www.fabryka-sztuki.com.pl/idea [dostęp: 17.10.2015].
(www 5) http://www.bilety24.pl/event/view/id/2533/Koncert_Urodzinowy_90Lat_KKS_Lech_Poznan [dostęp: 14.01.2012].
(www 6) http://www.ptt-poznan.pl/spektakle/aktualne/w-przygotowaniu/football-...-2012/ [dostęp: 11.10.2015].
(www 7) 007. The Music of Bond http://poznan.culturowo.pl/koncert-the-music-of-james-bond--e10767 [dostęp: 27.03.2012].
(www 8) http://www.filharmonia.bydgoszcz.pl [dostęp: 11.10.2015].
(www 9) http://www.filharmoniapoznanska.pl [dostęp: 11.10.2015].
(www 10) http://www.filharmoniapoznanska.pl/koncerty/archiwum/ [dostęp: 11.10.2015].
(www 11) http://www.filharmonia.wroclaw.pl [dostęp: 27.03.2012]
(www 12) http://prosinfonika.eu/strona-glowna#/muzykoteka [dostęp: 17.10.2015].
Bauer Z., 2006, Między stuleciami, w: L. Manovich, Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Warszawa, s. 16–25.
Bralczyk J., 2004, Język na sprzedaż, Gdańsk.
Budzyński W., 2006, Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Warszawa.
Dunaj B. (red.), 1996, Słownik współczesnego języka polskiego, Warszawa.
Fischer W.B., 2001, Kommunikation und Marketing für Kulturprojekte, Bern–Stuttgart–Wien.
Frank S.A., 2011, Online-Kulturmarketing und Social Media, w: Kompedium Kulturmarketing, Handbuch für Studium und Praxis, red. A. Klein, München, s. 141–166.
Głowiński M., 1989, Reklama [hasło], w: Słownik terminów literackich, red. M. Głowiński, T. Kostkiewiczowa, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Wrocław, s. 426.
Głowiński M., 1997, Aforyzm a slogan, w: M Głowiński, Narracje literackie i nieliterackie, Kraków, s. 292–299.
Kamińska-Szmaj I., 1996, Slogan reklamowy – budowa składniowa, „Poradnik Językowy”, z. 4, s. 13–22.
Klein A., 2011, Grundlagen der Kulturmarketing, w: Kompedium Kulturmarketing. Handbuch für Studium und Praxis, red. A. Klein, München 2011, s. 7–22.
Klein G., 2008, Urbane Bewegungskulturen. zum Verhältnis von Sport, Stadt und Kultur, w: Bewegungsraum und Stadtkultur. Sozial- und kulturwissenschaftlische Perspektiven, red. J. Funcke-Wieneke, G. Klein, Bielefeld, s. 13–30.
Kochan M., 2002, Slogan w reklamie i polityce, Warszawa.
Kochnowicz A., 2012, Ceviche z Kochankiem i kopanie piłki, „IKS. Poznański Informator Kulturalny, Sportowy i Turystyczny”, nr 3, s. 49.
Limański A., Drabik I., 2007, Marketing w organizacjach non-profit, Warszawa.
Łuc I., 2010, Współczesne gry komunikacyjnojęzykowe, Katowice.
Łuc I., Bortliczek M., 2008, Reklama nośnikiem treści (a)kulturowych i (a)kulturalnych, w: Upowszechnianie kultury – wyzwaniem dla edukacji kulturalnej, red. K. Olbrycht, E. Konieczna, J. Skutnik, Toruń, s. 260–274.
Marchwiński J., Kilka uwag o edukacji muzycznej w szkolnictwie średniego i wyższego szczebla, w: Polska edukacja muzyczna wobec przemian systemowych, red. M. Jabłoński, J. Stęszewski, Poznań 1997, s. 56–65.
Mazurek, G., 2008, Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka, Gdańsk.
Mokwa M.P., Prieve E.A., Dawson W.M., 1980, Marketing the Arts, New York.
Okupnik M., 2010, Homo globalis w sieci marketingu, w: Kultura fizyczna a globalizacja, red. Z. Dziubiński, Warszawa, s. 449–458.
Okupnik M., 2011, Nowe media w komunikacji marketingowej instytucji kultury, w: Nowe media, ale nowe czy stare problemy? Teoria i praktyka współczesnej komunikacji społecznej, red. J. Hajdasz, Poznań, s. 193–203.
Sobocińska M., 2008, Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Warszawa.
Sobol E. (red.), 1997, Słownik wyrazów obcych PWN. Wydanie nowe, Warszawa.
Szczęsna E., 2001, Poetyka reklamy, Warszawa.
Sznajder A., 1993, Sztuka promocji, Warszawa.
van Dijk J., 2010, Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci, przeł. J. Konieczny, Warszawa.
Witek E., 2014, Komunikacja wizerunkowa. Nowoczesne narzędzia, Wrocław.
Wróblewski Ł., 2012, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Warszawa.
Żyrek E., b.r., Piwo Waszyngtona, http://marketing-news.pl/article.php?art=2051 [dostęp: 11.10.2015].
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Poznańskie Spotkania Językoznawcze są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Poznańskie Spotkania Językoznawcze udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 r. w Poznańskich Spotkaniach Językoznawczych pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).