Abstract
Our analyses have shown that Pope Francis’ social teachings did not affect the views of Poles and did not change their attitudes. Comparing them with the media commentaries, one might get the impression that the Poles listened to the journalists rather than the Pope himself. The reason for this was the fact that most Poles got their information about the papal pilgrimage from the media. This information contained Pope Francis’ words, but already interpreted by the journalists. Separating these words from their interpretations is a difficult task – it requires intellectual effort and time. Poles therefore chose the easier route – they accepted what the media suggested.
References
Dorenda-Zaborowicz M., 2013, Nowe media w służbie marketingu politycznego, w: Nowe media a praktyki komunikacyjne, red. K. Pokorna-Ignatowicz i in., Kraków, s. 36–62.
Goban-Klass T., 2002, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa–Kraków.
Guzek D., 2012, Konwergencja mediów katolickich w Polsce, w: Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 2, red. M. Gierula, P. Szostok, Katowice, s. 227–240.
Katolickie portale informacyjne: deon.pl, wiara.pl, fronda.pl [dostęp: 25.07.–02.08.2016].
Kozłowska A., 2006, Oddziaływanie mass mediów, Warszawa.
Krzyżak T., 2016, Papież grochem o ścianę, „Rzeczpospolita”, 17 sierpnia, s. 5.
Laboratorium Więzi: Franciszek w Polsce. Co powiedział papież podczas Światowych Dni Młodzieży, www.laboratorium.wiez.pl [dostęp: 14.09.2016] .
[PAP] Ilu Polaków śledziło przebieg wizyty papieża podczas ŚDM? Sondaż CBOS, http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1664619,Ilu-Polakow-sledzilo-przebieg-wizyty-papieza-podczas-SDM-Sondaz-CBOS [dostęp: 10.10.2016].
Sepioł M., 2017, Bunt dwukierunkowy, „Tygodnik Powszechny”, nr 25, s. 36–38.
Urmański J., Co polskie społeczeństwo uważa na temat aborcji i in vitro?, http://www.bioetyka.krakow.pl/aktualnosci/szczegoly/208/Co_polskie_spoleczenstwo_uwaza_na_temat_aborcji_i_in_vitro [dostęp: 20.07.2017].
License
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Poznańskie Spotkania Językoznawcze są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Poznańskie Spotkania Językoznawcze udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 r. w Poznańskich Spotkaniach Językoznawczych pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).