Abstract
Rozprawa Władysławy Bryły i Agnieszki Bryły-Cruz pt. Retoryka „okołowirusowa”. Szkice językowo-kulturowe jest monografią naukową z zakresu językoznawstwa, a ściślej – retoryki, teorii dyskursu i teorii językowej komunikacji społecznej.
References
Chmielewski Mirosław i in. (2022), Komunikacja Kościoła katolickiego w Polsce w okresie pandemii Covid-19. Raport z badań interdyscyplinarnych, Kraków 2022.
van Dijk Teun (2014), Discourse and Knowledge. A Sociocognitive Approach, Cambridge.
Głażewska Ewa, Karwatowska Małgorzata (2021), Maska w "czasach zarazy". Covidowe wizerunki masek - typologie i funkcje, Lublin 2021.
Istók Béla, Lőrincz Gábor (2021), Virolinguistics. An Introduction to the Study of Coro- navirus Language, "Acta Univeristatis Sapientiae. Philologica", nr 2, s. 91-111. https://doi.org/10.2478/ausp-2021-0015
Kowalska Danuta (2021), Obraz zarazy w świetle traktatu medycznego Piotra Umistowskiego, pt. "Nauka o morowym powietrzu na czwory księgi przełożona" (1591), "Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo", nr 6: Lingwistyka w czasach pandemii, s. 85-104. https://doi.org/10.18290/rh21696s-6
Marczewska Marzena (2021), Zaraza nadchodzi i odchodzi - myślenie o chorobach epidemicznych utrwalone w języku, "Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo", nr 6: Lingwistyka w czasach pandemii, s. 117-139. https://doi.org/10.18290/rh21696s-8
Perelman Chaim (1983), Logika prawnicza. Nowa retoryka, przeł. Tomasz Pajor, Warszawa 1983.
"Roczniki Humanistyczne" (2021), nr 6 (specjalny): Lingwistyka w czasach pandemii, https://tinyurl.com/yzfy466c [dostęp: 29 marca 2022].
Rybka Małgorzata (2021), His Excellency Coronavirus. Some Remarks on the Research on the Media Image of Coronavirus at the Adam Mickiewicz University in Poznań (UAM), "Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo", nr 6: Lingwistyka w czasach pandemii, s. 191-208. https://doi.org/10.18290/rh21696s-12
Szczepankowska Irena (2002), Retoryka - konotacje we współczesnej publicystyce i naukach humanistycznych, "Białostockie Archiwum Językowe", nr 2, s. 157-181.
Tversky Amos, Kahnemann Daniel (1981), The Framing of Decisions and the Psycho-logy of Choice, "Science", nr 4481, s. 453-458 https://doi.org/10.15290/baj.2002.02.12
Wadowski Dariusz, Szulisz-Kałuża Justyna (2021), Pandemia i życie religijne. Dys- kurs medialny i katolicy o komunikacji Kościoła katolickiego w Polsce, "Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo", nr 6: Lingwistyka w czasach pandemii, s. 209-223. https://doi.org/10.18290/rh21696s-13
Wileczek Anna (2021), (Non)pandemic Youth Speak. On Lexical-Semantic Tendencies in the Polish Language of the Youth, "Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo", nr 6: Lingwistyka w czasach pandemii, s. 155-174. https://doi.org/10.18290/rh21696s-10
License
Authors
Authors of texts accepted for publication in „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” are required to complete, sign and return to the editor's office the Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license.
Under the agreement, the authors of texts published in „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” grant the Adam Mickiewicz University in Poznań a non-exclusive, royalty-free license and authorize the use of Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) Creative Commons sub-license.
The authors retain the right to continue the free disposal of the work.
Users
Interested Internet users are entitled to use works published in „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” since 2016 under the following conditions:
- attribution - obligation to provide, together with the distributed work, information about the authorship, title, source (link to the original work, DOI) and the license itself.
- no derivatives - the work must be preserved in its original form, without the author's consent it is not possible to distribute the modified work, such as translations, publications, etc.
Copyrights are reserved for all texts published before 2016.
Miscellaneous
Adam Mickiewicz University in Poznań retains the right to magazines as a whole (layout, graphic form, title, cover design, logo etc.).