Abstrakt
This paper discusses Podróże Stefana Szolca Rogozińskiego (The Journeys of Stefan Szolc Rogoziński) from 1967 by Hanna Szumańska-Grossowa, against the background of the interests in her time.
Bibliografia
Anderson Janice, Williams Annie, Head Vivian (2007), War crimes and atrocities, Futura, London.
Anderson Janice, Williams Annie, Head Vivian (2009), Rzezie, masakry i zbrodnie wojenne od starożytności do współczesności, przeł. Leopold Hess, Bellona, Warszawa.
Brodkin Karen (1998), How Jews Became White Folks and What That Says About Race in America, Rutgers University Press, New Brunswick.
Bystroń Jan Stanisław (1980), Megalomania narodowa, w: tegoż, Tematy które mi odradzano. Pisma etnograficzne rozproszone, oprac. i wstęp Ludwik Stomma, PIW, Warszawa. https://doi.org/10.11649/slh.2013.026
Bystroń Jan Stanisław (2013), Czarność obcych, „Studia Litteraria et Historica”, nr 2, s. 641–644, https://tinyurl.com/mrybshvd [dostęp: 14 grudnia 2022].
Conrad Joseph (2019), Jądro ciemności, https://tinyurl.com/284x658m [dostęp: 14 grudnia 2022].
Gałczyński Konstanty Ildefons (1957a), Farlandia, w: tegoż, Dzieła, t. 1: Poezje, weryfikacja tekstu Natalia Gałczyńska, przedmowa i przypisy Andrzej Stawar, Czytelnik, Warszawa, s. 285–286.
Gałczyński Konstanty Ildefons Gałczyński (1957b), List znad rzeki Limpopo, w: tegoż, Dzieła, t. 1: Poezje, weryfikacja tekstu Natalia Gałczyńska, przedmowa i przypisy Andrzej Stawar, Czytelnik, Warszawa, s. 304.
Gilman Sander (1986), Jewish Self-Hatred. Anti-Semitism and the Hidden Language of the Jews, The John Hopkins University Press, Baltimore. https://doi.org/10.2307/1454471
Ilf Ilia, Pietrow Eugeniusz (1957), Dwanaście krzeseł, przeł. Jan Brzechwa, Tadeusz Żeromski, Iskry, Warszawa.
Kowalski Michał W. (2015), Antropolodzy na wojnie. O „brudnej” użyteczności nauk społecznych, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, https://doi.org/10.31338/uw.9788323516149.
Kuczyński Antoni, wybór i komentarz (1990), Wśród buszu i czarowników. Antologia polskich relacji o ludach Afryki, Ossolineum, Wrocław.
Mickiewicz Adam (2012), Dziady drezdeńskie (część III), oprac. Janusz Skuczyński, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, Biblioteka Narodowa, S. I, t. 318.
nno (2018), Stefan Szolc-Rogoziński i jego legendarna wyprawa do Afryki, https://tinyurl.com/mrjnz7dy [dostęp: 13 października 2022].
Obeyesekere Gananatha (1992), The Apotheosis of Captain Cook. European Mythmaking in the Pacific, Princeton University, Princeton, https://doi.org/10.1515/9781400843848.
Sahlins Marshall (1987), Islands of History, University of Chicago Press, Chicago, https://doi.org/10.7208/chicago/9780226162157.001.0001.
Stomma Ludwik (1980), Wstęp, w: Jan Stanisław Bystroń, Tematy które mi odradzano. Pisma etnograficzne rozproszone, oprac. i wstęp Ludwik Stomma, PIW, Warszawa.
Szumańska-Grossowa Hanna (1967), Podróże Stefana Szolca Rogozińskiego, PIW, Warszawa.
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2016 roku w „Poznańskich Studiach Polonistycznych. Serii Literackiej” pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa – obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych – utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2016 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).