Strategia sukcesu Andrzeja Dudy w wyborach prezydenckich w 2015 roku
PDF

Słowa kluczowe

marketing polityczny
wybory prezydenckie
Prezydent RP
Andrzej Duda
strategia marketingowa

Jak cytować

Krygier, Z. . (2020). Strategia sukcesu Andrzeja Dudy w wyborach prezydenckich w 2015 roku. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (19-20), 89–100. https://doi.org/10.14746/r.2019.1.7

Abstrakt

Niniejszy artykuł poświęcony jest ukazaniu politycznego obrazu Andrzeja Dudy w prezydenckiej kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości w Polsce w 2015 roku. Rozważane zostają kwestie dotyczące prowadzenia kampanii wyborczej ze szczególnym uwzględnieniem kreowania wizerunku ówcześnie nieznanego kandydata. Celem artykułu jest próba weryfikacji doboru środków oraz narzędzi, które przyczyniły się do wygranej kandydata Prawa i Sprawiedliwości. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj rola Internetu, który posłużył jako narzędzie wspomagające kreowanie wizerunku Andrzeja Dudy oraz działania podejmowane przez sztab wyborczy, mające na celu pozyskanie elektoratu.

https://doi.org/10.14746/r.2019.1.7
PDF

Bibliografia

lat rządów Platformy Obywatelskiej (2013), http://8lat.platforma.org/.

Adam Michnik: Komorowski przegrałby wybory, gdyby pijany przejechał zakonnice w ciąży (2015), https://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/479491,adam-michnik-komorowski-przegralby-wybory-gdyby-pijany-przejechalzakonnice-w-ciazy.html.

Andrzej Duda kandydatem PiS na prezydenta – „To fatalnie świadczy o liderze partii” (2014), https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/1284573,Andrzej-Duda-kandydatem-PiS-na-prezydenta-To-fatalnie-swiadczy-o-liderze-partii.

Andrzej Duda nie jest już członkiem PiS (2018), https://www.newsweek.pl/polska/wyniki-wyborow-andrzej-duda-zrzekl-sie-czlonkostwa-w-pis/g944ls4.

Bronisław Komorowski w TYLKO „Super Expressie”: Nie chcę powiedzieć, że nie mam z kim przegrać (2015), http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/bronislawkomorowski-nie-chce-powiedziec-ze-nie-mam-z-kim-przegrac_507750.html.

CBOS: 70 proc. wyborców Bronisława Komorowskiego pewna swego głosu, Andrzeja Dudy – 56 proc. (2015), https://wiadomosci.wp.pl/cbos-70-proc-wyborcowbronislawa-komorowskiego-pewna-swego-glosu-andrzeja-dudy-59-proc6027695262057089a.

Dąbrowska A. (2014), Duda nie próżnuje, https://dabrowska.blog.polityka.pl/2014/12/31/duda-nie-proznuje/.

Debata na korzyść Andrzeja Dudy (2015), https://www.radiomaryja.pl/informacje/debata-na-korzysc-andrzeja-dudy/.

Dmochowski P. (2015), Czy internet wygrał wybory?

Duda zawarł umowę z wyborcami na piśmie. Cztery filary programu wyborczego (2015), https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/andrzej-duda-przedstawil-program-wyborczy,519743.html.

DudaBus i internet – sposób Andrzeja Dudy na kampanię prezydencką (2015), http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3745387,dudabus-i-internet-sposob-andrzeja-dudy-na-kampanie-prezydencka-wideo,id,t.html.

Dziennikarze spierają się o boty w kampanii Andrzeja Dudy: nieetyczne wsparcie czy normalna praktyka (2018), https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/andrzejduda-boty-kampania-2015-wybory-prezydenckie-dziennikarze-spieraja-sieo-ustalenia-gazety-wyborczej-i-radia-zet.

Frontczak (2008), Barack Obama już wygrał w internecie! Strategia marketingu internetowego Obamy, https://sprawnymarketing.pl/barack-obama-juz-wygralw-internecie-strategia-marketingu-internetowego-obamy/.

Kaczynskiego_Wiemy_.html.

Kmiecik S. (2015), Cel: Andrzej Duda. Przemysł pogardy kontra prezydent zmiany.

Kołodziej S. (2015), Wizerunek polityczny Andrzeja Dudy w prezydenckiej kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości w 2015 roku.

Kondzińska A. (2014), Ziobro i Gowin na skrzydłach u Kaczyńskiego. Wiemy, co obiecał im prezes PiS, https://wyborcza.pl/1,75398,16350068,Ziobro_i_Gowin_na_skrzydlach_u_Kaczynskiego_Wiemy_.html.

Kulisy ogłoszenia kandydatury Andrzeja Dudy. „No masakra po prostu”, https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/475226,andrzej-duda-kandydatem-naprezeydenta-papierowy-kandydat.html

Nowina Konopka M. (2015), Czy Andrzej Duda wygrał dzięki internetowi?

Oświecimski K. (2017), E-kampanie prezydenckie w USA i w Polsce.

Trzeciak S. (2010), Marketing polityczny w Internecie.

W siedzibie PiS trwa spotkanie komitetu politycznego partii (2017), http://fakty.interia.pl/raporty/raport-zmiany-w-rzadzie-2017/aktualnosci/news-w-siedzibiepis-trwa-spotkanie-komitetu-politycznego-partii,nId,2474878.

Wojciechowski J. (2015), John Kennedy był pierwszym prezydentem, który wygrał wybory w telewizji, Andrzej Duda jest pierwszym, który wygrał w Internecie…, https://twitter.com/jwojc/status/603607575557451776.