Wizerunki polityczek w Internecie.

Słowa kluczowe

atrybuty władzy
polityczny wizerunek
wybory parlamentarne
media społecznościowe
marketing polityczny

Jak cytować

Troszyński, K. (2020). Wizerunki polityczek w Internecie. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (14), 89–104. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/r/article/view/8387

Abstrakt

In this article I’m trying to find the answer to question “How is create the image of politicians?” The main platform of communications politicians with voters in my study was a social media. The study lasted three weeks. Time of the survey included two weeks of polish parliamentary campaign in 2015 and one Christmas week. In this time I analyzed 30 randomly selected politicians, who had their own profile on Facebook. I analyzed only a woman-politicians.

Bibliografia

Airey D. (2010), Logotyp Love: Zaprojektuj genialny logotyp!, Gliwice.

Cisłak Aleksandra, Jak się podobać, przekleństwo wyglądu: http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/1503510,1,jak-sie-podobac.read 07.01.2016.

Cwalina W., Falkowski A. (2006), Marketing polityczny, perspektywa psychologiczna, Gdańsk.

Denton Jr. Robert E., Woodward Gray C. (1998), Political Communication in America, Londyn.

Dobek-Ostrowska Bogusława (2011), Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa.

Głębocka A., Kulbat J. (2005), Wizerunek ciała. Portret Polek, Opole.

Kobiece przywództwo w europejskim modelu odpowiedzialnego zarządzania: data umieszczenia na stronie 15.03.2014 http://www.eurocadres.eu/archives/ARCHIVES/doc/0057_PL.pdf 07.01.2016.

Makuch Paulina (2011), Jak konsumujemy posty znajomych i marek na Facebooku? Eyetracking stron głównych użytkowników i fan pages marek dostęp na http://www.k2.pl/_files/K2_UserExperience_Facebook_Eyetracking.pdf 06.01.2016

McNair Brian, tłum. Piontek Dorota (1998), Wprowadzenie do komunikowania politycznego, Poznań.

Piontek D. (2011b), Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań.

Piontek D. (2011a), Kobiety w programach informacyjnych, w Przegląd politologiczny nr 2, Poznań.

Psychologia koloru - podstawowe znaczenie kolorów: http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow 07.01.2016.

Stępińska A. (2004), Marketingowe strategie wyborcze. Wybory prezydenckie w Polsce (1990-2000), Poznań.

Tuman J.(2008), Political Communication in American Campaigns, Los Angeles.

Wawer Rafał (2014), Eyetracking w przestrzeniach edukacji medialnej, Lublin.