Mediatyzcja polityki. Koneiczność, zagrożenie czy alternatywa?

Main Article Content

Jędrzej Napieralski

Abstrakt

The main problem described in this paper is an attempt to create the definition of a mediated political communication process. Three dimensions of this social phenomenon have been distinguished. Firstly, understood as necessity (media saturation, journalists as the fourth authority, theory of agenda setting). Secondly, understood as a threat (info-tainment, post-politics) and last but not least, perceived as an alternative (the future of political communication).

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Napieralski, J. (2018). Mediatyzcja polityki. Koneiczność, zagrożenie czy alternatywa?. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (2), 23-34. https://doi.org/10.14746/r.2010.2.02
Dział
Artykuły
Biogram autora

Jędrzej Napieralski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

– student III roku stosunków międzynarodowych na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz II roku prawa na Wydziale Prawa i Administracji UAM. Laureat I miejsca ósmej edycji konkursu Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych dla studentów szkół wyższych na esej. Obszar zainteresowań: marketing polityczny, bezpieczeństwo energetyczne.

Bibliografia

  1. W. Pawlak, TVN, Kawa na ławę, 24 lutego 2008 r.
  2. B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2006
  3. G. Ritzer, Makdonaldyzacja społeczeństwa. Wydanie na nowy wiek, Warszawa 2005,
  4. B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Warszawa 2001
  5. P. Pawełczyk, D. Piontek Socjotechnika w komunikowaniu politycznym, Poznań 1999
  6. B. Barber, Dżihad kontra McŚwiat, Warszawa 2000
  7. W. Jabłoński, Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006
  8. Zob. M. Szpunar, Takie widzi świata koło, jakie telewizyjnymi zakreśla oczy, [w:] Media a polityka, red. M. Szpunar, Rzeszów 2007
  9. B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Teoria i praktyka propagandy, Wrocław 1999,
  10. A. Schopenhauer, Erystyka. Sztuka prowadzenia sporów, Gliwice 2007