Abstrakt
Contemporary political marketing is increasingly using the Internet for its actions. The subject of this article is to analyze this phenomenon in the context of Polish Parliamentary Clubs’ websites. Elements such as page layout, subpages, available information or references to social networking sites were considered. The fundamental question in this article was whether and how Parliamentary Clubs exploit new opportunities?
Bibliografia
M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii
wyborczych w USA i w Polsce, Warszawa 2007
B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2006
G. Ulicka, Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w:] Trudna sztuka polityki. Szanse, Ryzyko, Błąd,
red. T. Klementowicz, „Studia Politologiczne”, Warszawa 1996
R. Wiszniowski, Marketing polityczny. Koncepcje teoretyczne i praktyka, [w:] Studia z teorii polityki, Tom II, „Acta Universitas Wratislavienis” No 2003, Wrocław 1998
S. Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010
http://www.sejm.gov.pl/poslowie/kluby.htm, 10.05.2011 r.