Andrzej Duda’s success strategy in the 2015 presidential election
PDF (Język Polski)

Keywords

political marketing
presidental election
President of the Republic of Poland
Andrzej Duda
marketing strategy

How to Cite

Krygier, Z. . (2020). Andrzej Duda’s success strategy in the 2015 presidential election. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (19-20), 89–100. https://doi.org/10.14746/r.2019.1.7

Abstract

This article is devoted to showing the political image of Andrzej Duda in the presidential election campaign of Law and Justice in Poland in 2015. Issues related to running the election campaign are being considered, with particular emphasis on creating the image of the then unknown candidate. The purpose of the article is an attempt to verify the selection of resources and tools that contributed to the winning Law and Justice candidate. Particularly noteworthy here is the role of the Internet, which contributed to the creation of the image of Andrzej Duda and the activities undertaken by the electoral staff aimed at obtaining an electorate.

https://doi.org/10.14746/r.2019.1.7
PDF (Język Polski)

References

lat rządów Platformy Obywatelskiej (2013), http://8lat.platforma.org/.

Adam Michnik: Komorowski przegrałby wybory, gdyby pijany przejechał zakonnice w ciąży (2015), https://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/479491,adam-michnik-komorowski-przegralby-wybory-gdyby-pijany-przejechalzakonnice-w-ciazy.html.

Andrzej Duda kandydatem PiS na prezydenta – „To fatalnie świadczy o liderze partii” (2014), https://polskieradio24.pl/5/3/Artykul/1284573,Andrzej-Duda-kandydatem-PiS-na-prezydenta-To-fatalnie-swiadczy-o-liderze-partii.

Andrzej Duda nie jest już członkiem PiS (2018), https://www.newsweek.pl/polska/wyniki-wyborow-andrzej-duda-zrzekl-sie-czlonkostwa-w-pis/g944ls4.

Bronisław Komorowski w TYLKO „Super Expressie”: Nie chcę powiedzieć, że nie mam z kim przegrać (2015), http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/bronislawkomorowski-nie-chce-powiedziec-ze-nie-mam-z-kim-przegrac_507750.html.

CBOS: 70 proc. wyborców Bronisława Komorowskiego pewna swego głosu, Andrzeja Dudy – 56 proc. (2015), https://wiadomosci.wp.pl/cbos-70-proc-wyborcowbronislawa-komorowskiego-pewna-swego-glosu-andrzeja-dudy-59-proc6027695262057089a.

Dąbrowska A. (2014), Duda nie próżnuje, https://dabrowska.blog.polityka.pl/2014/12/31/duda-nie-proznuje/.

Debata na korzyść Andrzeja Dudy (2015), https://www.radiomaryja.pl/informacje/debata-na-korzysc-andrzeja-dudy/.

Dmochowski P. (2015), Czy internet wygrał wybory?

Duda zawarł umowę z wyborcami na piśmie. Cztery filary programu wyborczego (2015), https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/andrzej-duda-przedstawil-program-wyborczy,519743.html.

DudaBus i internet – sposób Andrzeja Dudy na kampanię prezydencką (2015), http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3745387,dudabus-i-internet-sposob-andrzeja-dudy-na-kampanie-prezydencka-wideo,id,t.html.

Dziennikarze spierają się o boty w kampanii Andrzeja Dudy: nieetyczne wsparcie czy normalna praktyka (2018), https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/andrzejduda-boty-kampania-2015-wybory-prezydenckie-dziennikarze-spieraja-sieo-ustalenia-gazety-wyborczej-i-radia-zet.

Frontczak (2008), Barack Obama już wygrał w internecie! Strategia marketingu internetowego Obamy, https://sprawnymarketing.pl/barack-obama-juz-wygralw-internecie-strategia-marketingu-internetowego-obamy/.

Kaczynskiego_Wiemy_.html.

Kmiecik S. (2015), Cel: Andrzej Duda. Przemysł pogardy kontra prezydent zmiany.

Kołodziej S. (2015), Wizerunek polityczny Andrzeja Dudy w prezydenckiej kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości w 2015 roku.

Kondzińska A. (2014), Ziobro i Gowin na skrzydłach u Kaczyńskiego. Wiemy, co obiecał im prezes PiS, https://wyborcza.pl/1,75398,16350068,Ziobro_i_Gowin_na_skrzydlach_u_Kaczynskiego_Wiemy_.html.

Kulisy ogłoszenia kandydatury Andrzeja Dudy. „No masakra po prostu”, https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/475226,andrzej-duda-kandydatem-naprezeydenta-papierowy-kandydat.html

Nowina Konopka M. (2015), Czy Andrzej Duda wygrał dzięki internetowi?

Oświecimski K. (2017), E-kampanie prezydenckie w USA i w Polsce.

Trzeciak S. (2010), Marketing polityczny w Internecie.

W siedzibie PiS trwa spotkanie komitetu politycznego partii (2017), http://fakty.interia.pl/raporty/raport-zmiany-w-rzadzie-2017/aktualnosci/news-w-siedzibiepis-trwa-spotkanie-komitetu-politycznego-partii,nId,2474878.

Wojciechowski J. (2015), John Kennedy był pierwszym prezydentem, który wygrał wybory w telewizji, Andrzej Duda jest pierwszym, który wygrał w Internecie…, https://twitter.com/jwojc/status/603607575557451776.