ISIS – media market
PDF (Język Polski)

Keywords

ISIS
media
propaganda
social media

How to Cite

Zielińska, A. (2020). ISIS – media market: ISIS – media market. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (19-20), 169–183. https://doi.org/10.14746/r.2019.1.12

Abstract

The subject of this thesis is the official media so-called Islamic State and its propaganda activities in social media. The term “official media” could means: magazines, films, songs, bulletins and guides issued by the ISIS unit – Al-Hayat Media Center. The aim of the work is to analyze an innovative communication strategy Islamic State, its methods and measures, with a clear division into – ideological materials, guides for new members as well as songs and films.

https://doi.org/10.14746/r.2019.1.12
PDF (Język Polski)

References

Cockburn P. (2015), Państwo Islamskie, Warszawa.

Congressional Research Service (2017), The Islamic State and U.S. Policy, red. Ch. Blanchard, C. Humud, USA.

Izak K. (2017), Recenzja książki A. Wejksznera, Państwo Islamskie. Narodziny nowego kalifatu?, „Przegląd Bezpieczeństwa Wewnętrznego”, nr 17.

Kura A., Stach Ł. (2015), Samozwańcze kalifaty we współczesnym świecie, „Przegląd Geopolityczny”, t. 13.

Lakomy M. (2015), Internet w działalności tzw. Państwa Islamskiego: nowa jakość cyberdżihadyzmu?, „Studia Politologiczne, Studia i Analizy”, nr 38, s. 179–180.

Mah-Rukh A. (2015), ISIS and Propaganda: How ISIS exploits women, Reuters Institute Fellowship Paper, University of Oxford.

Wejkszner A. (2016), Państwo Islamskie: narodziny nowego kalifatu, Warszawa.

Wojtasik K. (2016), Życie codzienne na terenie tzw. Państwa Islamskiego na podstawie oficjalnych mediów, „Media i Społeczeństwo”, nr 6.

Al Hayat Media Center, ośrodek medialny ISIS, angielska strona z filmami i magazynami, http://jihadology.net/category/al-%E1%B8%A5ayat-media-center/.

Batchelor T., Break the cross: Vile ISIS propaganda mag calls on jihadis to destroy Christianity, https://www.express.co.uk/news/world/695366/Islamic-StateDabiqmagazine-Christians-denounce-faith-die-futile-war.

Becker O., ISIS Has a Really Slick and Sophisticated Media Department, https://news.vice.com/article/isis-has-a-really-slick-and-sophisticated-media-department, 4.05.2018.

Bora K., ISIS is Recruiting ‘Increasingly Young’ Europeans; About 4,000 Joined Islamic State In Syria: EU, http://www.ibtimes.com/isis-recruiting-increasingly-young-europeans-about-4000-joined-islamic-state-syria-eu-1972462, 21.05.2018.

„Dabiq”, nr 1, 9, 11, 12, 15, https://jihadology.net/2016/07/31/new-issue-of-the-islamic-states-magazine-dabiq-/.

Ghamari M. G., Ozdyk S., Medialna propaganda Państwa Islamskiego. Czy „cool jihad” faktycznie zagraża Zachodowi?, http://www.defence24.pl/273237,medialna-propagandapanstwa-islamskiego-czy-cool-jihad-faktyczniezagraza-zachodowi.

How to survive in the West, https://www.investigativeproject.org/documents/misc/863.pdf, 5.05.2018.

Hijrah to the Islamic State, https://thejihadproject.files.wordpress.com/2015/05/hijrah-to-the-islamic-state.pdf, 5.05.2018.

Islamic State Report nr 1, 3, https://azelin.files.wordpress.com/2014/06/islamic-stateof-iraq-and-al-shc481m-22islamic-state-report-122.pdf.

Józefiak B., Anonymous atakuje konta ISIS na Twitterze, https://www.cyberdefence24.pl/anonymous-atakuje-konta-isis-na-twitterze.

Kubiński K., Media społecznościowe jako narzędzie kształtowania postaw terrorystycznych (na przykładzie Państwa Islamskiego), https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar7/subor/Kubinski.pdf, 3.05.2018.

Loveluck L., Islamic State magazine sold on Amazon, https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/islamic-state/11657251/EIslamic-State-magazine-sold-on-Amazon.html, 2.05.2018.

Materiał opatrzony komentarzem, Analyzing Isis’ propaganda – Mujatweets, https://www.youtube.com/watch?v=dXAnJ8jnLCI, 3.05.2018.

Mazzetti M., Gordon M. R., ISIS Is Winning the Social Media War, U.S. Concludes, https://www.nytimes.com/2015/06/13/world/middleeast/isis-is-winning-message-war-us-concludes.html.

Pieśni Państwa Islamskiego, https://euroislam.pl/piesni-panstwa-islamskiego/.

Rose S., The Isis propaganda war: a hi-tech media jihad, https://www.theguardian.com/world/2014/oct/07/isis-media-machine-propaganda-war, 3.05.2018.

„Rumiyah”, nr 1, 10, https://qb5cc3pam3y2ad0tm1zxuhho-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/08/Rumiyah-ISIS-magazine-10-issue.pdf.

Sahah A., War, propaganda and media, Global Issues: Social, Political, Economic and Environmental Issues That Affect Us All, http://www.globalissues.org/article/157/war-propaganda-and-the-media.

Sienkiewicz B. (2015), ISIS jako produkt popkultury, „Kultura Liberalna”, nr 322, https://kulturaliberalna.pl/2015/03/10/isis-produkt-popkultury/.

Terror Group Makes Recruitment Video Game, https://www.youtube.com/watch?v=XDRLIqxBbac.

„The Guardian”: Al-Kaida werbuje bojowników Państwa Islamskiego, http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1099007,the-guardian-al-kaida-werbuje-bojownikow-panstwa-islamskiego.html.