Telewizja w kampanii wyborczej – wybrane aspekty
PDF (Język Polski)

How to Cite

Sopalski, P. (2018). Telewizja w kampanii wyborczej – wybrane aspekty. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (4), 125–131. https://doi.org/10.14746/r.2011.4.11

Abstract

Television has become one of the most significant means of communication during last 50 years. During political campains politicians use a wide range of techniques in order to gain their voters’ support. Debates before elections, polls, announcements on Tv are the most common means used by parties. Developement of technology caused the increase of politicians presence not only in the news but also in the shows.

https://doi.org/10.14746/r.2011.4.11
PDF (Język Polski)

References

W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006

Debata Nixon-Kennedy 1960, http://www.marketingwpolityce.zgora.pl/telewizja/debata1960/debata1960.html, 08.11.2011

P. Pawełczyk, Marketing polityczny w dyktaturze mas, [w:] Problemy współczesnej demokracji w ujęciu socjotechnicznym, red. P. Pawełczyk, Poznań 2005

A. Jabłoński, Marketing polityczny i kampanie wyborcze w USA, [w:] Marketing polityczny w teorii i praktyce, red. A. Jabłoński, L. Sobkowiak, Wrocław 2009

Dz.U. 2011 Nr 21 poz. 112, Art. 117 §1.

B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Wrocław 2001

P. Pawełczyk, D. Piontek, Socjotechnika w komunikowaniu politycznym, Poznań 1999