Abstrakt
Celem artykułu jest analiza działalności centrów usług wspólnych zlokalizowanych w Poznaniu i ich rola w rozwoju gospodarczym miasta. Artykuł powstał w oparciu o badania ankietowe przeprowadzone w 2011 r., w dziesięciu poznańskich centrach, które dotyczyły między
Bibliografia
Banachowicz E. 2008. Centra usług wspólnych. Stan obecny i perspektywy rozwojowe. [W:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 313–326.
Kłos M. 2007. Outsourcing – koncepcja wzmocnienia konkurencyjności. [W:] T. Bernat (red.), Przedsiębiorstwo i państwo – wybrane problemy konkurencyjności. Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Kuźnar A. 2008. Długofalowe tendencje wzrostu roli usług w handlu międzynarodowym, [W:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 101–124.
Liberska B. 2008. Globalizacja a offshoring usług sektora IT. [W:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 237–254.
Maleszyk E. 2009. Outsourcing i offshoring – światowe tendencjew polskim sektorze usług. [W:] B. Słomińska (red.), Usługi w Polsce 2006–2008. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, s. 198–203.
Mielcarek P. 2008. Uwarunkowania zastosowania outsourcingu w działalności gospodarczej [W:] J. Dominiak (red.), Przemianyw sferze usług w Polsce. BoguckiWydawnictwo Naukowe, Poznań.
Oleński J. 2005. Outsourcingw e-administracji. Korzyści ekonomiczne i granice outsourcingu w e-admnistracji.
Puślecki Z. 2008. Nowoczesne formy świadczenia usług w skali międzynarodowej. Wprowadzenie do problematyki. [W:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 155–168.
Rybiński K. 2008. Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć, trendy i bariery rozwojowe. [W:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centres. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 169–188.
Trocki M. 2001. Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Zimniewicz K. 2000. Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.