Znaczenie „doświadczenia hermeneutycznego” w ujęciu H.-G. Gadamera dla edukacji
Main Article Content
Abstrakt
The aim of the article is to present the meaning and essence of the “hermeneutical experience” in the H.-G. Gadamer’s perspective for the theory and educational practice. The topics address the relationship between pedagogy and philosophy, the presence of philosophical ideas in the reflection on upbringing and the practice of upbringing.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Jak cytować
Teusz , G. (2019). Znaczenie „doświadczenia hermeneutycznego” w ujęciu H.-G. Gadamera dla edukacji. Studia Edukacyjne, (53), 275-284. https://doi.org/10.14746/se.2019.53.15
Numer
Dział
Studia i rozprawy
Bibliografia
-
Arystoteles, Metafizyka, przekł. K. Leśniak, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1983.
Bürmann J., Gestaltpädagogik und Persönlichkeitsentwicklung. Theoretische Grundlagen und
praktische Ansätze eines persönlichen bedeutsamen Lernens, Bad Heilbrunn/OBB, Klinhardt 1992.
Dehnel P., Gutowski P. (red.), Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, Wydawnictwo Naukowe
Dolnośląskiej Szkoły Wyższej TWP, Wrocław 2005.
Folkierska A., Jaka filozofia, jaka pedagogika? [w:] Filozofia a pedagogika. Studia i szkice, red.
P. Dehnel, P. Gutowski, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
TWP, Wrocław 2005.
Gadamer H.-G., Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, przekł. B. Baran, Wydawnictwo Inter Esse, Kraków 1993.
Lewowicki T., Filozofia i pedagogika – tradycja i współczesność związków inspirujących teorię
i praktykę edukacyjną, Colloquia Communia, 2003, 2.