Bibliografia
Al-Khamisy D., Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013.
Biernat T., Malinowski J.A., O włączającej i wykluczającej funkcji edukacji – refleksje wprowadzające, [w:] Edukacja a włączenie społeczne: konteksty socjalne i pedagogiczne, red. T. Biernat, J.A. Malinowski, Wydawnictwo Akapit Press, Toruń 2013.
Jardzioch A.B., Edukacja włączająca w Polsce, Polska Myśl Pedagogiczna, 2017, 3.
Kruk-Lasocka J., Dostrzec dziecko z perspektywy edukacji włączającej, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2012.
Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Wydawnictwo KUL, Lublin 1999.
Rozporządzenie MEN z 17 listopada 2010 roku w sprawie warunków organizowania
kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych
lub integracyjnych (DzU 2010, nr 228, poz. 1490).
Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach
i placówkach (DzU poz. 532).
Rozporządzenie MEN z 24 lipca 2015 roku w sprawie organizowania warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (DzU
poz. 1113).
Szumski G., Firkowska-Mankiewicz A., Wokół edukacji włączającej. Efekty kształcenia uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych
i ogólnodostępnych, Wydawnictwo APS, Warszawa 2010.
Zacharuk T., Włączająca edukacja, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 7, red. T. Pilch,
Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2008.