Internet w placówce opiekuńczo-wychowawczej
PDF

Słowa kluczowe

Internet
teens
care and education home
social media

Jak cytować

Ewelina Milart, E. M. (2020). Internet w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Studia Edukacyjne, (58), 315–328. https://doi.org/10.14746/se.2020.58.17

Abstrakt

This paper aims to present the specifics of the Blessed M. Karłowska Care and Education Home for Girls in Poznań. At the beginning of my deliberations I referred to the rules prevailing in the institution. I have presented a number of restrictions that result from the internal rules of the center. I described the possibilities of using the Internet which result from prevailing restrictions. I moreover indicated the forms and ways of foster children’s use of the Internet and referred to theoretical reflections on the teenagers’ use of the Internet.

https://doi.org/10.14746/se.2020.58.17
PDF

Bibliografia

Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa 2014.

Bednarek J., Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa 2014.

Chuchro E., O walorach edukacyjnych i kulturotwórczych serwisu dla dzieci i młodzieży www.

junior.repoerter.pl, [w:] Oblicza Internetu. Internet a globalne społeczeństwo informacyjne, red. M. Sokołowski, Elbląg 2005.

Gnitecki J., Wprowadzenie do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 2006.

Jaworska A., Leksykon resocjalizacji, Kraków 2012.

Juszczyk S., Cele i zadania technologii informacyjnej i edukacji medialnej, [w:] Pedagogika medialna, red. B. Siemieniecki, Warszawa 2007.

Juza M., Hejterstwo w komunikacji internetowej: charakterystyka zjawiska, przyczyny i sposoby przeciwdziałania, [w:] Profilaktyka społeczna i resocjalizacja 2015, [dostęp: 24.02.2019],

http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-2536802e-bb0f-446e-90ea b3b74d9550a3/c/hejterstwo_w_komunikacji_internetowej.pdf.

Konopczyński M., Kryzysy resocjalizacji czy(li) sukces działań pozornych. Refleksje wokół polskiej rzeczywistości resocjalizacyjnej, Warszawa 2013.

Kozak S., Patologia cyfrowego dzieciństwa i młodości, Warszawa 2014.

Melosik Z., Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności, Kraków 2013.

Nastolatki 3.0 Raport z ogólnopolskiego badania uczniów, [dostęp: 20.06.2019] https://www.nask.pl/download/1/1346/RAPORTNASTOLATKI3ONLINE.pdf.

Program profilaktyczny Domu Opiekuńczo-Wychowawczego dla Dziewcząt uczennic Gimnazjum im. bł. Marii Karłowskiej, Poznań 2005, ADP, stan na dzień: 01.05.2018

Raport Geminus, Styczeń, http://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-w-styczniu-2019/, [dostęp: 24.02.2019].

Regulamin wewnętrzny Domu Opiekuńczo-Wychowawczego dla Dziewcząt im. bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu.

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (DzU 2007, nr 201, poz. 1455).

Słysz A., Arcimowicz B., Przyjaciele w Internecie, Gdańsk 2009, [dostęp: 24.02.2019] http://pbi.org.pl/badanie-gemius-pbi/polski-internet-w-styczniu-2019/.

Statut Domu Opiekuńczo-Wychowawczego dla Dziewcząt im. bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu, r. II §2, Poznań 2013, [dostęp: 30.03.2019].

Szczęsny W., Zarys resocjalizacji z elementami patologii społecznej i profilaktyki, Warszawa 2003.

Tanaś M., Wychowanie a media, [w:] Pedagogika medialna, red. B. Siemieniecki, Warszawa 2007.

Ustawa z 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (DzU z 2004, nr 64, poz. 593).

Wysocka E., Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne, Warszawa 2000.