Abstrakt
W niniejszym artykule podjęto problem wykorzystywania przez przedsię-biorstwa hiszpańskie portali społecznościowych, które coraz częściej włączane są do ich strategii marketingowych i komunikacyjnych. Przeprowadzona anali-za wykazała, że do najważniejszych motywów jakie skłaniają przedsiębiorstwa hiszpańskie do korzystania z portali społecznościowych typu Facebook, Twitter czy Tuenti należą m.in. chęć stworzenia i konsolidacji własnej marki, rozwija-nie relacji publicznych czy pozyskanie potencjalnych nowych klientów. Jednak mimo rosnącej popularności portali społecznościowych wśród hiszpańskich przedsiębiorstw, niektóre z nich, powodowane obawą przed „sieciową” krytyką ze strony niezadowolonych klientów w dalszym ciągu pozostają wierne trady-cyjnej formie, to jest bezpośredniej sprzedaży swoich produktów.
Bibliografia
Adesis Netlife. Las Empresas del Ibex 35 en los medios sociales on-line. Madrid. Diciembre de 2009, p. 6.
Espanola de Economía Digital (Adigital). Estudio Uso de Twitter en Espana. Barcelona, Julio de 2010.
Estudio de Comunicación. Las companías del IBEX 35 y el uso de la Web 2.0. 2010. pags. 7–9. Repsol. Comunicación y Relaciones Externas. Reputación y Comunicación Digital. De cómo se llama tu web a dónde estás en Internet. 2009.
Fundación Banesto. Tendencias y usos de las redes sociales en la pequena y mediana empresa espanola, 2010, pp. 15–24.
http://www.alexa.com/topsites/countries/ES
http://www.facebookmarketing.es/
http://www.nielsen-online.com/pr/pr_100609_es.pdf
http://www.scribd.com/doc/35035884/Adigital-Estudio-Uso-Twitter-EnEspana-2010
Asociación Sage. Radiografía de la Pyme 2010, Madrid 2010, p. 20.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Laura Martínez Murgui

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.