Wykorzystanie portali społecznościowych w przedsiębiorstwach hiszpańskich
Okładka czasopisma Studia Europaea Gnesnensia, nr 3, rok 2011
PDF (Español (España))

Słowa kluczowe

Community Manager
social networking websites
Social Media Marketing 2.0
Web 2.0
Spanish companies
CEO
communication 2.0

Jak cytować

Martínez Murgui, L. (2011). Wykorzystanie portali społecznościowych w przedsiębiorstwach hiszpańskich . Studia Europaea Gnesnensia, (3), 37–53. https://doi.org/10.14746/seg.2011.3.3

Abstrakt

W niniejszym artykule podjęto problem wykorzystywania przez przedsię-biorstwa hiszpańskie portali społecznościowych, które coraz częściej włączane są do ich strategii marketingowych i komunikacyjnych. Przeprowadzona anali-za wykazała, że do najważniejszych motywów jakie skłaniają przedsiębiorstwa hiszpańskie do korzystania z portali społecznościowych typu Facebook, Twitter czy Tuenti należą m.in. chęć stworzenia i konsolidacji własnej marki, rozwija-nie relacji publicznych czy pozyskanie potencjalnych nowych klientów. Jednak mimo rosnącej popularności portali społecznościowych wśród hiszpańskich przedsiębiorstw, niektóre z nich, powodowane obawą przed „sieciową” krytyką ze strony niezadowolonych klientów w dalszym ciągu pozostają wierne trady-cyjnej formie, to jest bezpośredniej sprzedaży swoich produktów.

https://doi.org/10.14746/seg.2011.3.3
PDF (Español (España))

Bibliografia

Adesis Netlife. Las Empresas del Ibex 35 en los medios sociales on-line. Madrid. Diciembre de 2009, p. 6.

Espanola de Economía Digital (Adigital). Estudio Uso de Twitter en Espana. Barcelona, Julio de 2010.

Estudio de Comunicación. Las companías del IBEX 35 y el uso de la Web 2.0. 2010. pags. 7–9. Repsol. Comunicación y Relaciones Externas. Reputación y Comunicación Digital. De cómo se llama tu web a dónde estás en Internet. 2009.

Fundación Banesto. Tendencias y usos de las redes sociales en la pequena y mediana empresa espanola, 2010, pp. 15–24.

http://www.alexa.com/topsites/countries/ES

http://www.facebookmarketing.es/

http://www.nielsen-online.com/pr/pr_100609_es.pdf

http://www.scribd.com/doc/35035884/Adigital-Estudio-Uso-Twitter-EnEspana-2010

Asociación Sage. Radiografía de la Pyme 2010, Madrid 2010, p. 20.