Social semiotics in visual communication applied in advertisements of banking products and services

Main Article Content

Kinga Kowalewska
Marta Koszko

Abstrakt

Social semiotics in visual communication applied in advertisements of bankingproducts and services

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Kowalewska, K., & Koszko, M. (2018). Social semiotics in visual communication applied in advertisements of banking products and services. Scripta Neophilologica Posnaniensia, (15), 107-120. https://doi.org/10.14746/snp.2015.15.08
Dział
Językoznawstwo
Biogramy autorów

Kinga Kowalewska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

doktor nauk humanistycznych, anglistka, językoznawca, adiunkt w Katedrze Ekokomunikacji, Wydział Neofilologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Marta Koszko, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

doktor nauk humanistycznych, anglistka, językoznawca,adiunkt w Katedrze Ekokomunikacji, Wydział Neofilologii,Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Bibliografia

  1. Bendykt, A. 2005. Reklama jako proces komunikacji. Wrocław: Astrum.
  2. Bignell, J. 2002. Media semiotics: an introduction. Manchester: Manchester University Press.
  3. Cobley, P. 2010. The Routledge companion to semiotics. Abington: Routledge.
  4. Cook, G. 1992. The discourse of advertising. London: Routledge.
  5. Danesi, M. 1994. Messages and meanings: an introduction to semiotics. Toronto: Canadian Scholars' Press.
  6. Danesi, M. 2002. Understanding media semiotics. London: Arnold.
  7. Durant, A. and M. Lambrou. 2009. Language and media. London/New York: Routledge.
  8. Dyer, G. 1982. Advertising as communication. London: Routledge.
  9. Hofstede, G. and G.J. Hofstede. 2005. Cultures and organizations. Software of the mind. New York: McGraw Hill.
  10. Jewitt, C. and R. Oyama. 2004. “Visual meaning: a social semiotic approach”. In: Leeuwen, T. and C. Oyama. (eds.). Handbook of visual analysis. London/Thousand Oaks/New Delhi: Sage Publications. 134-156.
  11. Kress, G. 2010. Multimodality: a social semiotic approach to contemporary communication. London: Routledge.
  12. Kress, G. and T. van Leeuwen. 1996. Reading images: the grammar of visual design. London: Routledge.
  13. Kwarciak, B. 1999. Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  14. Najafian, M. and S. Ketabi. 2011. “Advertising social semiotic representation: a critical approach”. International Journal of Industrial Marketing 1.1. 63-78.
  15. Puppel, S. 2010. „Zarys modelu komunikacji w obrębie dwubiegunowego Uniwersum znakowo-językowego (UZJ)”. Oikeios Logos Nr 7. 1-5.
  16. Puppel, S. 2013. “A communication manifesto (evolving)”. In: Puppel, S. (ed.). Scripta Neophilologica Posnaniensia XIII. 91-100.
  17. Saren, M., Maclaren, P., Goulding, C., Elliott, R., Shankar, A. and M. Catterall. (eds.). 2007. . Oxford: Elsevier.
  18. Van Leeuwen, T. 2005. Introducing social semiotics. London: Routledge.
  19. Internet sources:
  20. IS1 Chandler, D. 1994. Semiotics for beginners.
  21. Retrieved from http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/semiotic.html