Abstrakt
Motyw Pigmaliona i koncepcja naomizmu na przykładzie powieści Miłość szaleńcaTanizakiego Jun'ichirō oraz jej adaptacji filmowej
Bibliografia
Graves, R. 1968. Mity greckie. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Helman, A. 2010. „Portrety filmowe: Pigmalion”. Kino 10. 66-70.
Huang Yiju. 2007. “A man awakened from dreams: rereading the modern girl image in A fool’s love by Tanizaki Jun’ichirō”. Graduate Journal of Asia-Pacific Studies 5(2). 77-87.
Janicki, S. 1982. Film japoński. Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.
Keene, D. 1998. Dawn to the West: Japanese literature of the modern era. Nowy Jork: Columbia University Press.
Keene, D. 2003. Five modern Japanese novelists. Nowy Jork: Columbia University Press.
Loska, K. 2009. Poetyka filmu japońskiego. Kraków: RABID.
Melanowicz, M. 1994. Tanizaki. Japoński most snów. Warszawa: Wilga.
Parandowski, J. 1992. Mitologia. Londyn: Puls.
Reynolds, J. 1999. Pygmalion’s wordplay: the postmodern Shaw. Gainesville, FL: University of Florida Press.
Sharp, J. 2008. Behind the pink curtain. The complete history of Japanese sex cinema. Godalming: FAB Press.
Shaw, B.G. 1977. Pygmalion. Tłum. Florian Sobieniowski. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Tanizaki Jun’ichirō. 1925. Chijin no ai. Tokio: Shinchōsha.
Tanizaki Jun’ichirō. 1969. Shisei. Tokio: Shinchōsha.
Tanizaki Jun’ichirō. 1972. Niektórzy wolą pokrzywy. Tłum. Mikołaj Melanowicz. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Tanizaki Jun’ichirō. 1985. Tanizaki Jun’ichirō Zuihitsushū. Tokio: Iwanam.