Abstrakt
Strategia dydaktyczna Odwróconej Klasy opiera się na dwóch prostych celach: podniesieniu aktywności studentów w trakcie kursu i dostarczenia im narzędzi do własnego uczenia się, wywodzących się z nowoczesnych technologii. Trzy lata temu uczestniczyłam w Programie Odwróconej Klasy za sprawą udziału UAM w projekcie finansowanym przez EU i MEiN. Jako temat kursu, w którym aplikowałam metodę FC wybrałam przedmiot Mechanizmy Perswazji Werbalnej. Kurs podzieliłam na cztery główne sekcje tematyczne: I. Terminologia. Definicje, II. Pola zastosowania perswazji z wykorzystaniem pojęcia topos, III. Pięć części retoryki, IV. Wstępne ćwiczenia retoryczne. Progymnasmata. W artykule odnoszę się do osobistych doświadczeń dydaktycznych w pierwszej sekcji tematycznej, ilustrując je przykładami z wdrożenia strategii Odwróconej Klasy.
Bibliografia
Bloom, B. (1956), Engelhart, M., Furst, E., Hill, W., Krathwohl, D. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Vol. Handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay Company
Huizinga, J. (2022). Homo ludens. tłum. Kurecka, M., Wirpsza, W. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia
Lausberg, H. (2002). Retoryka literacka. tłum. Gorzkowski, A. Bydgoszcz: Wydawnictwo homini
Mango, C. (2002). Historia Bizancjum. tłum. Dąbrowska, M. Gdańsk: Wydawnictwo Marabut Platon. (1957). Eutydem. tłum. Witwicki, W. Elzenberg, H. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Schopenhauer, A. (2022). Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów. tłum. Markiewicz, K. Warszawa: Wydawnictwo SBM
Ziomek, J. (1990). Retoryka opisowa. Wrocław: Ossolineum
Słownik grecko-polski. red. Abramowiczówna, Z. (1958). Wrocław: Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Słownik łacińsko-polski. red. Plezia, M. (1969). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Krystyna Tuszyńska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
