Formats of the election campaign messages in Poland
PDF (English)

Jak cytować

Stępińska, A. (2009). Formats of the election campaign messages in Poland. Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, (4), 21–38. https://doi.org/10.14746/ssp.2009.4.02

Abstrakt

Zdecydowana większość przeprowadzanych dotąd badań koncentrowała się wokół analizy formatów stosowanych w trzech rodzajach przekazów wykorzystywanych w kampaniach wyborczych w USA: spotów reklamowych, filmami przedstawiajacymi kandydata w trakcie prawyborów (“meet the candidate”) oraz filmami rozpowszechnianymi podczas regularnej kampanii wyborczej. Niniejszy artykuł zawiera wyniki analizy formatów stosowanych w płatnych reklamach i bezpłatnych audycjach wyborczych emitowanych w programach telewizyjnych w Polsce. Stąd też, praca ta stanowi oryginalny wkład do badań z zakresu komunikacji politycznej poszerzając wiedzę na temat podobieństw i różnic pomiędzy głównymi typami przekazów rozpowszechnianych podczas polskich kampanii wyborczych.Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, iż przekazy te posiadają cechy wspólne z takimi amerykańskimi formatami jak: filmy z okresu prawyborów oraz filmy rozpowszechniane podczas regularnej kampanii (czas trwania, zawartość), różniąc się od nich jednocześnie w zakresie najczęśćiej stosowanych formatów, grupach docelowych oraz funkcji.
https://doi.org/10.14746/ssp.2009.4.02
PDF (English)