Abstract
This paper aims to examine the activity of the Mamy Głos Foundation [We have a voice], an organization founded in 2015 by junior high school students from a handful of towns in Poland. For this purpose, a review of available materials about this organization will be carried out and information will be collected using in-depth interviews with the founders of the organization. The main research question concerns the motivation behind young people’s activity in the foundation, the methods used to achieve the goals of the organization and its founders’ profiles. Their activity will be presented in the context of political activism among young people, including gender differentiation.
References
Dolata R., Koseła K., Wiłkomirska A., Zielińska A. (2004), Młodzi obywatele. Wyniki międzynarodowych badań młodzieży, WUW, Warszawa.
Koseła K. (1999), Młodzież szkolna o rynku i demokracji, Oficyna Naukowa, Warszawa.
Kwiatkowska A. (2010), Koncepcja obywatelstwa w teorii feministycznej, in: Praktyki obywatelskie Polaków, ed. J. Raciborski, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
Schultz W., Sibberns H. (eds.) (2004), IEA Civic Education Study. Technical Report.
Szafraniec K. (2011), Wprowadzenie, in: Młodzież 2011, ed. M. Boni, Kancelaria Prezesa RM, Warszawa.
Szafraniec K. (2012), Dojrzewający obywatele dojrzewającej demokracji. O stylu politycznej obecności młodych, Instytut Obywatelski, Warszawa.
Zalewska A. M., Krzywosz-Rynkiewicz B. (2011), Psychologiczne portrety młodych. Rozwojowe i podmiotowe uwarunkowania aktywności obywatelskiej młodzieży, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.
License
Articles published in "Central European Political Studies" are distributed under the Creative Commons Attribution 4.0. License (CC BY 4.0). They may be copied, redistributed and shared only if appropriate credit is given.