ДИДАКТИЧНІ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ БАГАТОМОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ: МОДЕЛЬ ФАКТОРІВ І ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ
Okładka czasopisma Studia Ukrainica Posnaniensia, tom 7, nr 2, rok 2019
PDF (Українська)

Słowa kluczowe

model dydaktyczny
osobowość wielojęzyczna
model czynników
model funkcjonalny
język obcy
uczenie się

Jak cytować

Талалай, Ю. (2019). ДИДАКТИЧНІ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ БАГАТОМОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ: МОДЕЛЬ ФАКТОРІВ І ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ. Studia Ukrainica Posnaniensia, 7(2), 147–152. https://doi.org/10.14746/sup.2019.7.2.15

Abstrakt

W artykule scharakteryzowano dydaktyczne modele kształtowania wielojęzycznej osobowości ucznia w procesie uczenia się języka obcego, takie jak: model czynników oraz model funkcjonalny. Określono istotę modelu czynników, polegającą na uwzględnieniu systemu faktorów zewnętrznych i wewnętrznych, odgrywających ważną rolę w procesie uczenia się języka obcego. Cechami charakterystycznymi modelu czynników jest wielostopniowa struktura i porządek chronologiczny systematyzacji modelu, które polegają na wpływie pierwszego języka obcego podczas posługiwania się przez uczniów drugim czy trzecim językiem obcym.
https://doi.org/10.14746/sup.2019.7.2.15
PDF (Українська)

Bibliografia

ЮНЕСКО, Всесторонняя приверженность языковому разнообразию и многоязычию. Международный год языков, 2007, [в:] Электронный ресурс : http://www.un.org/ru/events/iyl/brochure/.shtml (22.02.2018).

Andersen P., Education and Training. Work program–challenges and results, Brussels 2008.

Barcelona-Ziel, [in:] Electronic resourse: http://www.ec.europa.eu/education/languages/pdf/com/2008_0566_cs.pd. (22.02.2018).

Busch B., Trends and innovative practices in multilingual education in Europe: аn overview, Brussels 2011, p. 541–549.

Cook V., Writing papers, [in:] Electronic resourse: http://www.viviancook.uk/Writings/Papers/MCentry.html (22.02.2018).

Hammarberg B., Roles of L 1 and L 2 in L 3 Production and Acquisition, Cle vedon 2001, s. 21–41.

Herdina P. A., Jesner U., Multilingual matters, [in:] Electronic resourse: http://www.multilingual-matters.com/display.asp?isb=9781783095292 (11.01.2018).

Herdina P. A., Dynamic Model of Multilingualism: Perspectives of Change in Psycholinguistic, Cleveldon 2002, s. 89–91.

Hufeisen B., Gesamtsprachencurriculum: Einfl ussfaktoren und Bedingungsgefüge, Tübin gen 2005, s. 9–18.

Jessner U., Bilingualismus und Drittspracherwerb : Dynamische Aspekte des Multilingualismus auf individueller Ebene, Tübingen 1998, s. 149–158.

Levelt W., Speaking: From Intention to Articulation. Massachusetts : Massachusetts Institute of Technology, [in:] Electronic resourse: http://ru.scribd.com/doc/131696239/15-ALevelt-Speaking-1989 (20.01.2018).

Williams S., Language switches in L 3 production: Implications for a polyglot speaking model, Oxford 1998, s. 295–333.

References

JUNESKO, Vsestoronnjaja priverzhennost jazykovomu raznoobraziju i mnogojazychiju. Mezhdunarodnyj god jazykov [Multi Favourism to Language Variety and Multiligualism], 2007, [v:] E`lektronnyj resurs: http://www.un.org/ru/events/iyl/brochure/.shtml (22.02.2018).

Andersen P., Education and Training. Work program–challenges and results, Brussels 2008.

Barcelona-Ziel, [in:] Electronic resourse : http://www.ec.europa.eu/education/languages/pdf/com/2008_0566_cs.pd. (22.02.2018).

Busch B., Trends and innovative practices in multilingual education in Europe: аn overview, Brussels 2011, p. 541–549.

Cook V., Writing papers, [in:] Electronic resourse: http://www.viviancook.uk/Writings/Papers/MCentry.htm (22.02.2018).

Hammarberg B., Roles of L 1 and L 2 in L 3 Production and Acquisition, Clevedon 2001, s. 21–41.

Herdina P. A., Jesner U., Multilingual matters, [in:] Electronic resourse: http://www.multilingual-matters.com/display.asp?isb=9781783095292 (11.01.2018).

Herdina P. A., Dynamic Model of Multilingualism: Perspectives of Change in Psycholinguistic, Cleveldon 2002, s. 89–91.

Hufeisen B., Gesamtsprachencurriculum: Einfl ussfaktoren und Bedingungsgefüge, Tübingen 2005, s. 9–18.

Jessner U., Bilingualismus und Drittspracherwerb: Dynamische Aspekte des Multilingualismus auf individueller Ebene, Tübingen 1998, s. 149–158.

Levelt W., Speaking: From Intention to Articulation. Massachusetts : Massachusetts Institute of Technology, [in:] Electronic resourse: http://ru.scribd.com/doc/131696239/15-ALevelt-Speaking-1989 (20.01.2018).

Williams S., Language switches in L 3 production: Implications for a polyglot speaking model, Oxford 1998, s. 295–333.