Abstrakt
.Bibliografia
Agryle M., Beit-Hallahmi B.: The social psychology of religion. London – Boston 1975.
Dyrek K.: Formacja ludzka do kapłaństwa. Kraków 1999.
Gawenda P.: Sytuacje trudne młodzież. W: Wybrane zagadnienia wychowania szkolnego. Red. M. Śniadkowski. Lublin 2008.
Iwański Z.S.: Katecheza w szkole. Szansa czy wyzwanie? Toruń 1998.
Jan Paweł II: Adhortacja apostolska Catechesi tradendae. Watykan 1979.
Kindracki P.: Katechizacja dzieci i młodzieży w diecezji siedleckiej w latach 1961–1990. Siedlce 2009.
Konferencja Episkopatu Polski. Komisja Wychowania Katolickiego: Podstawa programowa orz program nauki religii dla szkół podstawowych, gimnazjów i szkól ponadpodstawowych. Poznań 1999.
Kurtyka–Chałas J.: Kryzys tożsamości młodzieży – perspektywa psychologiczna. W: Kreowanie tożsamości szkoły. Tom 3. Red. J. Kurtyka–Chałas, B. Komorowska. Lublin 2009.
Mariański J.: Kryzys moralny czy transformacja wartości. Lublin 2001.
Mazur P.: Formacja chrześcijańska w szkole katolickiej. W: Wybrane zagadnienia wychowania szkolnego – wokół wartości. Red. P. Mazur. Lublin 2007.
Mazur P.: Podstawy pedagogiki pastoralnej. Kraków 2011.
Mazur P.: Szkice z pedagogiki pastoralnej. T. 1. Lublin 2009.
Mąkosa P.: Katecheza młodzieży gimnazjalnej w Polsce. Lublin 2009.
Misiaszek K.: Nauczanie religii w szkole. W: Leksykon teologii pastoralnej. Red. R. Kamiński i in. Lublin 2006.
Murawski R.: Katecheza. W: Leksykon teologii pastoralnej. Red. R. Kamiński i in. Lublin 2006.
Okońska E.: Nauczyciel religii w szkole. Tezy. Poszukiwania. Propozycje. Bydgoszcz 2006.
Orczyk A.: Wokół natury koncepcji i treści katechezy. Warszawa 2009.
Paluszkiewicz M.: Katechizacja szkolna w diecezji siedleckiej w latach 1990–2005. Siedlce 2008.
Parysiewicz B.M.: Wychowanie do miłości. Studium z duszpasterstwa rodzin. Lublin 2010.
Półtorak K.: Parafia a proces inicjacji chrześcijańskiej. 5 lat po II Polskim Synodzie Plenarnym. „Perspectiva. Legnickie Studia Teologiczno-Historyczne”. R. 3: 2004 nr 2.
Psychologia dla teologów. Red. J. Makselon. Kraków 1990.
Reber A.B.: Słownik psychologii. Warszawa 2000.
Rogowski C.: Edukacja religijna. Założenia – uwarunkowania – perspektywy rozwoju. Lublin 2002.
Stepulak M.: Ksiądz – nauczyciel – psycholog w ocenie młodzieży klas maturalnych. Psychologiczne badania własne. W: Psychologia współczesna: oczekiwania i rzeczywistość. Red. M. Ledzińska, G. Rudkowska, L. Wrona. Kraków 2005.
Stepulak M.Z.: Kulty publiczności w świetle badań maturzystów z diecezji siedleckiej. „Teologia Praktyczna”. T. 11: 2010.
Stepulak M.Z.: Relacyjny wymiar rozwoju osobowego w systemie rodzinnym. Lublin 2010.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Teologia Praktyczna są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Teologia Praktyczna udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Teologii Praktycznej pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).