Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem
Autorzy proszeni są o sprawdzenie, czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych, mogą zostać odrzucone.
-
Tekst nie był dotąd nigdzie opublikowany ani nie jest przedmiotem postępowania w innym czasopiśmie.
-
Tekst zapisany w formacie .doc (MS Word).
-
Jeżeli jest dostępny, należy dostarczyć URL dla pozycji bibliograficznych.
-
Interlinia 1; wysokość pisma 11 pkt.; czcionka Times New Roman; stosowana raczej kursywa niż podkreślenia (za wyjątkiem adresów stron internetowych); wszystkie rysunki oraz tabele są umieszczone w tekście w odpowiednich miejscach (nie na końcu).
-
Tekst został sformatowany zgodnie z wytycznymi dla autora określającymi styl i zasady sporządzania bibliografii.
-
Autor publikacji przyjętej do druku udziela Wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencj CC Uznanie autorstwa 4.0 na wykorzystanie Utworu zgodnie z "Umową” (do wglądu i akceptacji).
Wytyczne dla autorów
Teksty należy nadsyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy elektronicznej: https://pressto.amu.edu.pl/ w formacie .doc najpóźniej do dnia 1 marca każdego roku. Czasopismo jest wydawane w formie drukowanej w grudniu. Zgłoszenie artykułu/glosy do czasopisma jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na opublikowanie w wersji papierowej i elektronicznej.
Zgłoszenie artykułu do „Zeszytu Prawniczego UAM” oznacza zgodę na zdeponowanie tekstu w wersji elektronicznej w repozytoriach, bazach i na platformach indeksujących i upowszechniających treści naukowe, z którymi współpracuje czasopismo.
Jednym z warunków publikacji jest przygotowanie tekstu pod względem edytorskim zgodnie z poniższymi informacjami. Redakcja zastrzega sobie możliwość odrzucenia tekstów oraz dokonywania korekty.
Wymagania techniczne, które musi spełnić tekst:
- objętość: 25-30 tys. znaków wraz ze spacjami i przypisami,
- czcionka: Times New Roman rozmiar 11,
- przypisy dolne: czcionka Times New Roman rozmiar 10,
- interlinia pojedyncza,
- akapity 0,75 cm,
- tytuł i podtytuły: Times New Roman rozmiar 12, pogrubione, wyśrodkowane; podtytuły numerujemy cyframi arabskimi.
Szczegółowe wymogi dotyczące formatowania przypisów można znaleźć tutaj: formatowanie przypisów.
Pod nazwiskiem autora należy zamieścić informację o afiliacji, numer ORCID oraz oficjalny adres mailowy w domenie uczelnianej (np. Jan Kowalski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, https://orcid.org/0000-0002-3333-5555, jan.kowalski@amu.edu.pl). Przed tekstem artykułu albo glosy należy zamieścić abstrakty i słowa kluczowe (w języku polskim i angielskim). Abstrakty o objętości do 120 słów każdy powinny obejmować: (1) wskazanie celu badań i problemu badawczego; (2) wskazanie przyjętej metody badań; (3) podsumowanie ustaleń, w tym najważniejszych tez; (4) wskazanie, dlaczego ustalenia zawarte w tekście są ważne, istotne czy nowatorskie. Słowa kluczowe należy zamieścić w liczbie od 3 do 5. Abstrakty powinny być poprzedzone tłumaczeniem tytułu tekstu. Na końcu należy zamieścić bibliografię załącznikową, zawierającą zestawienie cytowanej w tekście literatury.
Polityka prywatności
Wprowadzone do systemu dane i osobowe oraz adresy e-mail będą wykorzystywane wyłącznie do celów wydawniczych czasopisma.