Aktywność edukacyjna i zawodowa studentów Szkoły Głównej Handlowej
PDF

Jak cytować

Macioł, S., & Minkiewicz, B. (2016). Aktywność edukacyjna i zawodowa studentów Szkoły Głównej Handlowej. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (1(7), 165–182. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4382

Abstrakt

Zjawisko podejmowania pracy przez studentów studiów dziennych jest coraz bardziej powszechne. Studenci pracujący są prawie na wszystkich latach studiów, chociaż głównie - co oczywiste - na IV i V roku. Coraz częściej korzystają oni z propozycji oferowanych na rynku „szkoleniowym” przez różne pozauczelniane jednostki kształcące. Są więc niezwykle aktywni zarówno pod względem zawodowym, jak i edukacyjnym. Na podstawie badania przeprowadzonego na próbie liczącej ponad 500 studentów Szkoły Głównej Handlowej autorzy przedstawiają aspiracje respondentów w tym zakresie, a także rozważają, czy wprowadzony w wyniku reform - nowy system kształcenia ułatwia ich realizację. Przedmiotem szczególnego zainteresowania autorów są motywy podejmowania przez młodzież pracy w czasie studiów, korzyści, jakie daje im praca, a także oczekiwania zawodowe studentów największej uczelni ekonomicznej w Polsce.

PDF