Abstrakt
Recenzja: Dariusz Brzostek, Literatura i nierozum. Antropologia fantastyki grozy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009Bibliografia
R. Caillois, Od baśni do science fiction, przeł. J. Lisowski, [w:] tegoż, Odpowiedzialność i styl. Eseje, Warszawa 1967, s. 46.
M. Foucault, Archeologia wiedzy, przeł. A. Siemek, Warszawa 1977, s. 51.
A. z ks. Radziwiłłów Mostowska, Strach w Zameczku. Powieść prawdziwa, [w:] taż, Strach w Zameczku. Posąg i Salamandra, Kraków 2002, s. 9.
R. Abraham, T. McKenna, R. Sheldrake, Zdążyć przed apokalipsą, przeł. S. Studniarz, Bydgoszcz 1995.
T. McKeena, Pokarm bogów, przeł. D. Misiuna, Warszawa 2007.
D. Pinchbeck, Przełamując umysł. Psychodeliczna podróż do serca współczesnego szamanizmu, przeł. M. Lorenc, D. Misiuna, Warszawa 2010.
M. Bachtin, Epos i powieść (o metodologii badań nad powieścią), [w:] tegoż, Problemy literatury i estetyki, przeł. W. Grajewski, Warszawa 1982, s. 558.
Z. Sinko, Romans i „nowa” powieść w sądach oświecenia polskiego, „Pamiętnik Literacki” 1967, z. 4.
M. Foucault, Historia seksualności, t. I: Wola wiedzy, t. II: Użytek z przyjemności, t. III: Troska o siebie, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, K. Matuszewski, Warszawa 2000, s. 20-38.
J. Le Goff, Świat średniowiecznej wyobraźni, przeł. M. Radożycka-Paoletti, Warszawa 1997, s. 38.
Św. Augustyn, Państwo Boże, przeł. ks. W. Kubicki, wstęp O.J. Salij OP, Kęty 1998, s. 604.
I. Kant, Marzenia jasnowidzącego objaśnione przez marzenia metafizyki, przeł. W.M. Kozłowski, [w:] tegoż, Pisma przedkrytyczne, Toruń 1999, s. 106.
R. Girard, Kozioł ofiarny, przeł. M. Goszczyńska, Łódź 1991, s. 52.
M. Heidegger, Bycie i czas, przeł., przedmową i przypisami opatrzył B. Baran, Warszawa 2004, s. 109.
R. Nycz, Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie, Wrocław 2002, s. 20.
J. Le Goff, Długie średniowiecze, przeł. M. Żurowska, Warszawa 2007.
P.M. Churchland, Mechanizm rozumu, siedlisko duszy. Filozoficzna podróż w głąb mózgu, przeł. Z. Karaś, Warszawa 2002, s. 124.
A. Zybertowicz, Społeczno-regulacyjna teoria kultury, „Kultura Współczesna” 1997, nr 2, s. 19.
B. Malinowski, Problem znaczenia w językach pierwotnych, [w:] A.K. Paluch, Malinowski, Warszawa 1981, s. 262.
E. Domańska, A. Zybertowicz, W międzyDoświadczeniu (fragmenty rozmowy), „Kultura Współczesna” 1996, nr 1-2, s. 53.
C.G. Jung, O istocie psychiczności. Listy 1906–1961, przeł. R. Reszke, Wrota, Warszawa
, s. 166.
C. G. Jung, Rebis, czyli kamień filozofów, wybr., przeł. i poprzedził wstępem J. Prokopiuk, Warszawa 1989, rozdz. Synchroniczność, s. 503-567.
U. Eco, Nadinterpretowanie tekstów, [w:] Interpretacja i nadinterpretacja, red.
S. Collini, Kraków 1996, s. 48-49.
G. Geertz, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, przeł. M.M. Piechaczek, Kraków 2005.
M.P. Markowski, Historyzm, [w:] A. Burzyńska, M.P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Kraków 2006, s. 509.
M. Foucault, Historia szaleństwa w dobie klasycyzmu, przeł. H. Kęszycka, wstępem opatrzył M. Czerwiński, Warszawa 1987, s. 35.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku „Przestrzeniach Teorii” tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).