Abstrakt
The paper aims at presenting an attempt to interpret Ivan Zhdanov’s poetry in the context of neotraditionalism. This literary project, founded by Valery Tiupa, is based on the idea of dialogue by Mikhail Bakhtin as well as philosophy of personalism by Martin Buber, Nikolai Berdyaev, Emmanuel Levinas. In contrast to postmodernism, neotraditionalism takes an attempt to restore the value and esteem to widely understood cultural tradition (especially Mediterranean and Christian cultures).Bibliografia
Жданов И. 2005. Воздух и ветер. Сочинения и фотографии, Москва: Наука.
Жданов И., Шатуновский М. 1997. Диалог-комментарий двенадцати стихотворений Ивана Жданова, Москва: Издательство Университета истории культур.
Иванов В., Гершензон М. 1979. Переписка из двух углов, Брюссель: Foyer Oriental Chrétien.
Курицын Вяч. 2001. Русский литературный постмодернизм, Москва: ОГИ.
Липовецкий М. 1997. Русский постмодернизм, Екатеринбург: Уральский государственный педагогический университет.
Скляров О. 2014. Неотрадиционализм в русской литературе XX века: философско-эстетические интенции и художественные стратегии, диссертация на соискание ученой степени доктора филологических наук, Москва.
Скоропанова И. 2001. Русская постмодернистская литература, Москва: Наука, Флинта. Тюпа В. 1992. Поляризация литературного сознания, [в:] G. Bobilewicz-Bryś (ред.), Literatura rosyjska XX wieku. Nowe czasy, nowe problemy, Warszawa: Omnitech Press.
Элиот Т.-С. 1987. Традиция и индивидуальный талант, [в:] Г. Косиков (ред.), Зарубежная эстетика и теория литературы XIX–XX вв., Москва: Издательство МГУ.
Эпштейн М. 2005a. Постмодерн в русской литературе, Москва: Высшая школа.
Эпштейн М. 2005б. Слово и молчание в русской культуре, электронный ресурс: http://magazines.russ.ru/zvezda/2005/10/ep12.html (доступ 2.01.2019)
Lyotard J.-F. 1997. Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przeł. M. Kowalska, J. Migasiński, Warszawa: Aletheia. Marshall G. (ред.). 2004. Słownik socjologii i nauk społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Reale G. 1999. Historia filozofii starożytnej, т. 3, Lublin: Wydawnictwo KUL. Skotnicka A. 2001. Model prozy „innej” w literaturze rosyjskiej po 1985 roku, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
