Abstract
The article presents the phenomenon of pizza as the most popular, especially is bigger cities, fastfood meal which, as a coincidence (approval by Italian elites in the mid-19th century and economic emigrants after World War II), has gradually gained cosmopolitan and popcultural recognition. The empirical project discussed in the paper is based on a qualitative analysis of flyers from pizza restaurants in Poznań. The flyers have turned out to be quite conventional in their form of advertisement as they mostly present pizza from the table or bird’s-eye perspective and avoid human representation. Additionally, while collecting research data, information on diverse models of running such eating places in big cities has been obtained, including: lack of a constant menu or possibility to order pizza by phone and pick it up by a client.
References
Ackerman, D. (1994). Historia naturalna zmysłów, przeł. K. Chmielowska. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza.
Amore. (2017). https://en.wikipedia.org/wiki/That%27s_Amore, dostęp: 10.09.2017.
Barret, L. (2014). Pizza: A Slice of American History. Minneapolis: Voyageur Press.
BrickSet Your LEGO® Set Guide. (2017). https://brickset.com/, dostęp: 10.09.2017.
Flower, R., Falassi, A. (2007). Spokojnie, to tylko Włochy, przeł. M. Jarco. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hatchwell, E., Bell, B. (2005). Podróże marzeń Włochy, przeł. A. Wolski, J. Podgórski. Warszawa: Mediaprofit.
Helstosky, C. (2008). Pizza: A Global History. London: Reaktion Books Ltd.
Hoffman, A. (2014). 6 Reasons Why Everyone Loves Pizza. https:// www.theodysseyonline.com/6-reasons-why-everyone-loves-pizza, dostęp: 8.09.2017.
Horosiewicz, B. (2017). Najpiękniejsze miejsca i przysmaki Włoch. Ożarów Mazowiecki: Wydawnictwo Olesiejuk.
Jepson, T. (2002). Przewodnik National Geographic Włochy, przeł. P. Amsterdamski. Warszawa: Wydawnictwo G+J RBA.
Pizza Masters. (2017). http://www.cookingchanneltv.com/shows/pizza-masters, dostęp: 8.09.2017.
Rose, G. (2010). Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, przeł. E. Klekot. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szczęsna, E. (2001). Poetyka reklamy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szewczyk, Ł. (2011). AlleRogal: Wiaty pachnące jak pyszny rogal. https://media2.pl/reklama-pr/85054-AlleRogal-Wiaty-pachnace-jak-pyszny-rogal.html, dostęp: 9.09.2017.
Śliwińska, A. (2014). Jaką pizzę najczęściej wybierają Polacy. https://posbistro.com/blog/pl/jaka-pizze-najczesciej-jadaja-polacy/, dostęp: 9.09.2017.
The Pizza Show. (2017). https://video.vice.com/pl/show/pizza-show, dostęp: 8.09.2017.
Turner, V. Turner, E. (2009). Obraz i pielgrzymka w kulturze chrześcijańskiej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Ulotka. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ulotka, dostęp: 10.09.2017.
Wergiliusz Publiusz Maro. (1981). Eneida, przeł. T. Karyłowski. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Wyrwas, K. (2005). Pizza. http://poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.php, dostęp: 8.09.2017.
Wysocka, S. (2017). Pizza neapolitańska ma certyfikat UE. https://finanse.wp.pl/pizzaneapolitanska-ma-certyfikat-ue-6114110808585857a, dostęp: 8.09.2017.
License
1. W momencie złożenia pracy celem rozpoczęcia postępowania w sprawie publikacji, Licencjodawca, zwany dalej Autorem, akceptuje wszystkie zasady umieszczone na stronie internetowej czasopisma “Człowiek i Społeczeństwo”, udzielając Licencjobiorcy, zwanego dalej Wydawcą, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu. Licencja zakłada tym samym brak ograniczeń terytorialnych, czasowych oraz ilościowych na następujących polach eksploatacji (art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych):
a. utrwalanie Utworu;
b. zwielokrotnienie Utworu drukiem i w wersji cyfrowej;
c. wprowadzenie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału/zwielokrotnionych egzemplarzy Utworu;
d. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
e. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
f. wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzenie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
g. rozpowszechnianie Utworu w wersji elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranecie lub innej sieci, w pracy zbiorowej, a także samodzielnie w formule Open Access w oparciu o licencję Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), a także inną wersję językową tej licencji, lub którąkolwiek późniejszą wersję tej licencji.
2. Założenia licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa Licencja Publiczna (CC BY 4.0), udzielają Wydawcy upoważnienia do kopiowania, zmieniania, rozprowadzania, przedstawiania i wykonywania Utworu jedynie pod warunkiem uznania autorstwa.
3. Wraz z dostarczeniem Utworu, Autor zobowiązuje się do wypełnienia, podpisania oraz odesłania skanu umowy