Abstrakt
Recenzja monografii Miłosza Babeckiego zatytułowanej Metaforyka polskich gier przeglądarkowych. Konteksty – porównania – analizy (Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2020, ss. 340) zawiera uwagi pozytywne na temat teoretycznych podstaw dzieła, a także na temat ciekawych interpretacji. Autor recenzji zauważa, że Miłosz Babecki mógł poświęcić więcej miejsca w swej monografii na aspekty sieciowe istotne w przypadku funkcjonowania gier przeglądarkowych (i nie tylko). W konkluzji autor recenzji rekomenduje czytelnikom lekturę monografii.
Bibliografia
Babecki, Miłosz. Metaforyka polskich gier przeglądarkowych. Konteksty – porównania – analizy. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, 2020.
Barabási, Albert-László. Linked. The New Science of Networks, Cambridge: Perseus Books Group, 2002.
Geertz, Clifford. Wiedza lokalna. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej, tłum. D. Wolska. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2005.
Keen, Andrew. Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, tłum. M. Bernatowicz, K. Topolska-Ghariani. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007.
Lovink, Geert. Dark Fiber. Tracking Critical Internet Culture. Cambridge: MIT Press, 2002.
Lovink, Geert. Uncanny Networks: Dialogues with the Virtual Intelligentsia. Cambridge: MIT Press, 2002.
Prensky, Marc. Digital Natives, Digital Immigrants. Dostęp 18.07.2021. https://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf
Turkle, Sherry. Life on the screen. Identity in the Age of the Internet. London: Weidenfeld & Nicholson, 1996.
Turkle, Sherry. The Second Self. Computers and the Human Spirit. Cambridge: MIT Press, 2005.
Watts, Duncan J. Six Degrees. The Science of a Connected Age. New York: Norton 2003.
Licencja
Za prawa cytowania fragmentów innych publikacji (tekstów, tabel, rycin oraz ilustracji) odpowiedzialni są autorzy artykułu.