Edukacja młodzieży z perspektywy idei CSR
PDF

Słowa kluczowe

education
CSR
quality of education

Jak cytować

Wolska, G. (2024). Edukacja młodzieży z perspektywy idei CSR. Humaniora. Czasopismo Internetowe, 46(2), 69–80. https://doi.org/10.14746/h.2024.2.5

Abstrakt

Progress in all areas of socio-economic activity depends on the level of education. In contemporary literature, “education” is interpreted in various ways. Many theories, concepts and education systems are proposed. Issues related to education and its key role in promoting the idea of corporate social responsibility are also discussed. The aim of the study is to prove that the currently adopted education system requires modernization towards a dialogic method of teaching applied ethics and CSR.

https://doi.org/10.14746/h.2024.2.5
PDF

Bibliografia

Bąk I., Wolska G., Oesterreich M., The application of correspondence analysis in studies of CSR awareness at Economic Universities in Poland and Croatia, „European Research Studies Journal” 2019, vol. 22, no. 4. DOI: https://doi.org/10.35808/ersj/1520

Christensen L.J., Peirce E., Hartman L.P., Hoffman, W.M., Carrier J., Ethics, CSR, and Sustainability Education in the Financial Times Top 50 Global Business Schools: Baseline Data and Future Research Directions, „Journal of Business Ethics” 2007, no. 73. DOI: https://doi.org/10.1007/s10551-006-9211-5

Elobeid D.E., Kaifi B.A., Lele U., Corporate Social Responsibility in Higher Education Institutions: The Experience of the College of Business and Economics at Qassim University, „International Leadership Journal” 2016, vol. 8(1).

Sobczyk M., Statystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.

Sójka J., Jak uczyć etyki biznesu po Enronie?, „Annales, Etyka w Życiu Gospodarczym” 2005, nr 8(2).

Turker D., Vural C.A., Idowu S.O., Social responsibility education across Europe, A comparative approach, Springer 2016. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-26716-6

Jaroszyński P., Paideia, http://www.ptta.pl/pef/pdf/p/paideia.pdf [dostęp: 18.08.2021].

Klinger K., Polska szkoła zabija myślenie. Winny jest system i podstawa programowa https://forsal.pl/artykuly/1405096,edukacja-polska-szkola-zabija-myslenie.html [dostęp: 5.02.2023].

Kochanowska E., Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej, https://sbc.org.pl/Content/296896/Pedagogika-1-2017-179-191 [dostęp: 5.02.2023].

Olbrycht K., Wychowanie do wartości – w centrum aksjologicznych dylematów współczesnej edukacji, https://tiny.pl/9tkms8j1 [dostęp: 26.08.2021].

Tokarčíková E., Kucharčíková A., Ďurišová M., Education of Students of the Study Program Informatics in the Field of Corporate Social Responsibility, „Periodica Polytechnica Social and Management Sciences” 2015, no. 23, vol. 2, https://pp.bme.hu/so/article/view/7473/6667 [dostęp: 12.09.2024]. DOI: https://doi.org/10.3311/PPso.7473

Vasilescu R., Barna C., Epure M., Baicu C., Developing university social responsibility: A model for the challenges of the new civil society, „Procedia Social and Behavioral Sciences” 2010, no. 2. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.660

World Economic Forum, The Future of Jobs, Report 2020, October 2020, https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2020.pdf [dostęp: 18.05.2024].