Dialogue in the past and nowadays – group work during stationary and distance lessons
PDF (Język Polski)

Keywords

olish as a foreign language
dialogue
distance lessons
stationary classes

How to Cite

Kaźmierczak, P. (2023). Dialogue in the past and nowadays – group work during stationary and distance lessons. Homo Ludens, (1(15), 81–96. https://doi.org/10.14746/HL.2022.15.5

Abstract

The aim of the article is to present possibilities of adapting classes with the use of group work from stationary to distance lessons. The analysis includes a presentation of the most important functions of selected applications, taking into account their availability in the free version. The mechanics of online covers the whole group teaching, dividing participants into smaller teams and working in subgroups both orally and in writing. Creating classes on the basis of the dialogic form is not different from stationary classes, if teacher has knowledge of the general mechanics of the applications which will be helpful in adapting a technique or method.

https://doi.org/10.14746/HL.2022.15.5
PDF (Język Polski)

References

Bralczyk, J., Drabik, L. (2022a). Dialog. Hasło w: Słownik języka polskiego PWN. Online: <https://sjp.pwn.pl/sjp/dialog;2555065.html>.

Bralczyk, J., Drabik, L. (2022b). Filozofia dialogu, spotkania. Hasło w: Słownik języka polskiego PWN. Online: <https://sjp.pwn.pl/sjp/filozofia-dialogu-spotkania;3281535.html>.

Google Meet – Pomoc (2022). Jak używać pokoi podgrup w Google Meet. Online: <https://support.google.com/meet/answer/10099500?hl=pl#zippy=,wymagania-dotycz%C4%85ce-korzystania-z-pokoi-podgrup>.

Google Meet (2022). Rozmowy i spotkania wideo dla wszystkich. Online:<https://apps.google.com/intl/en/intl/pl_ALL/meet>.

Google Workspace (2022). Wybierz wersję odpowiednią dla Twojej firmy. Wypróbuj bezpłatnie przez 14 dni. Online: <https://apps.google.com/intl/pl/meet/pricing>.

Janowska, I. (2011). Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”.

Mentimeter (2022). Give everyone a voice with the plan that’s right for you. Online: <https://www.mentimeter.com/plans>.

Microsoft | Pomoc techniczna (2022a). Twórz osobne pokoje i zarządzaj nimi podczas zajęć. Online: <https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/tw%C3%B3rz-osobne-pokoje-i-zarz%C4%85dzaj-nimi-podczas- zaj%C4%99%C4%87-18b340cd-1106-4fa5 a852-5676614f7e7d>.

Microsoft | Pomoc techniczna (2022b). Tworzenie […] w programie Skype dla firm pokoju rozmów. Online: <https://support.microsoft.com/pl-pl/office/tworzenie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-w-programie-skype-dla-firm-pokoju-rozm%C3%B3w-759f46dc-48b8-4e12-84ff-69826f763be8>.

Miodunka, W. T. (2016). Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy. Kraków: Księgarnia Akademicka.

Miro (2022). Plans to solve anything, together. Online: .

Okoń, W. (2001). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Online-Stopwatch (2022a). Everybody needs a stopwatch at some point. Online: <https://www.online-stopwatch.com>.

Online-Stopwatch (2022b). Random Group Generators. Online: .

Swiftscribo (2022). Engaging online classes. Online: <https://www.swifts- cribo.com>.

Totunoty.pl (2022). Engaging online classes. Online: < https://totunoty.pl>.

Tricider.com (2022). Collect ideas and vote. Online: <https://www.tricider.com/home>.

Wylosowane.pl (2022). Online: <https://wylosowane.pl>.

Zoom | Authorised Reseller (2022). Wszystko, co trzeba wiedzieć o Zoom Breakout Rooms. Online: <https://zoom-polska.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-korzystaniu-z-zoom-breakout-rooms>.