Abstrakt
Danuta Morańska, Nowa jakość kształcenia akademickiego w sytuacji zmiany cywilizacyjnej – interaktywny wykład problemowy [The new quality of academic education in the face of a civilisation change – the interactive problem-focused lecture]. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, nr 23, Poznań 2018. Pp. 221-234. Adam Mickiewicz University Press. ISSN 2300-391X. DOI: https://doi.org/10.14746/ikps.2018.23.13
The article presents important problems that colleges and universities will have to face in order to adapt its didactic offer to the requirements of the present day. The article is based on the research conducted by the author during the training of the researchers and teachers at one of the Polish technical universities.
Bibliografia
Bloom B.S., Taxonomy of Educational Objectives Book 1: Cognitive Domain, 2nd edition.
Addison Wesley Publishing Company, New York 1984.
Bruner J.S., Haste H., Making sense. The child’s construction of the world, Methuen, New York 1987.
Franken R.E., Psychologia motywacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2013.
Friedrich R., Peterson M., Koster A., Blum S., The Rise of Generation C. Implications for the World of 2020, Booz & Company, s. 2. http://www.itdl.org/journal/jan_05/article01.htm 2010 [dostęp: 15.07.2018].
Mietzel G., Psychologia kształcenia, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
Morańska D., Refleksyjne uczenie się w akademickiej edukacji zdalnej. https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2967, 2017 [dostęp: 15.07.2018].
Morbitzer J., O istocie medialności młodego pokolenia, „Neodidagmata”, nr 33/34, 2011–2012, s. 136-139.
Niemierko B., Ocenianie szkolne bez tajemnic, WSiP, Warszawa 2002.
Perkowska-Klejman A., Modele refleksyjnego uczenia się, http://terazniejszosc.dsw.edu.pl/fileadmin/user_upload/wydawnictwo/TCE/2013_61_5.pdf, 2013 [dostęp:15.07.2018].