Effective Supporting of a “Different” – Considerations on the Developmental Determinants of Therapeutic Teams
PDF (Język Polski)
PDF

Keywords

therapeutic teams
competencies of therapeutic teams
development
stagnation
competencies regression

How to Cite

Konieczna, I., & Smolińska, K. (2018). Effective Supporting of a “Different” – Considerations on the Developmental Determinants of Therapeutic Teams. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, (16), 101–116. https://doi.org/10.14746/ikps.2017.16.06

Abstract

This paper will try to present the developmental determinants of multi-specialist therapeutic teams which support people with disability (from multi- to transdisciplinary model of therapeutic teams).
The developmental analysis of therapeutic teams will include formal, legal, organizational and theoretical aspects (basing on the professional competencies development theory by Stefan Kwiatkowski).

https://doi.org/10.14746/ikps.2017.16.06
PDF (Język Polski)
PDF

References

Encyklopedia, PWN, Warszawa 1996.

Hulek A., Podstawy, stan obecny i przyszłość edukacji osób niepełnosprawnych, [w:] Edukacja osób niepełnosprawnych, red. A. Hulek, „UN-O”, Warszawa 1993.

Kapuściński R., Ten Inny, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006.

Kwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Kwiatkowski S., Rozwój kompetencji zawodowych w procesie pracy, „Szkoła. Zawód. Praca” 2016, nr 12.

Piszczek M., Różne modele funkcjonowania zespołu specjalistów odpowiedzialnych za diagnozę i edukację dzieci głębiej upośledzonych umysłowo, „Rewalidacja” 2002, nr 1(7).

Rzedzicka K.D., Nauczycielska relacja z Innym w pedagogice specjalnej, [w:]: Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób z odchyleniami od normy, red. W. Dykcik, Cz. Kosakowski, J. Kuczyńska-Kwapisz, Wydawnictwo Naukowe PTP, Olsztyn – Poznań – Warszawa 2002.

Szempruch J., Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych, [w:] Edukacja jutra. Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole, red. A. Kamińska, P. Oleśniewicz, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2016.

Wilczek-Rużyczka E., Komunikowanie się z chorym psychicznie, Wydawnictwo Czelej, Lublin 2007.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie organizowania wczesnego wspomagania (Dz. U. poz. 1257 z dnia 11.10.2013 r. i Dz. U. poz. 133 z dnia 3.02.2009 r.).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1113 z dnia 24.07.2015 r.).

Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25.03.2004 roku w sprawie warsztatów terapii zajęciowej (Dz. U. Nr 63, poz. 586 i 587).

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21.12.2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. z dnia 29.12.2010 r. Nr 252, poz. 1697).

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27.12.2007 r. w sprawie sposobu i kryteriów ustalania dopuszczalnego czasu oczekiwania na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej (Dz. U. z 31.12.2007 r. Nr 250, poz. 1884).

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 29.08.2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej (Dz. U. z 31.08.2009 r. Nr 139, poz. 1139).

Sowa, J., Znaczenie procesu instytucji wspomagających proces rehabilitacji, „Szkoła Specjalna” 2003, nr 3(220), tom LXIV.

Ustawa z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 15.02.2013 r., poz. 217 j.t. z późn. zm.).

Ustawa z dnia 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 11.09.2008 r. Nr 164, poz. 1027 j.t. z późn. zm.).