System awansu w opinii pracowników naukowo-dydaktycznych
Bez nazwy

Jak cytować

Jastrząb-Mrozicka, M., & Kuniński, M. (2016). System awansu w opinii pracowników naukowo-dydaktycznych. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (1(5), 135–157. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4484

Abstrakt

Przedmiotem rozważań są poglądy i opinie na temat: systemu awansu stosowanego w uczelniach, niektórych rozwiązań ustawowych regulujących przebieg kariery akademickiej, wysokości wynagrodzeń pracowników naukowych w zależności od zajmowanego stanowiska, roli uczelni w promowaniu kadr naukowych oraz roli instytucji pozauczelnianych w procesie awansu pracowników naukowo-dydaktycznych i naukowych. Zagadnienia te omówiono na tle pozycji respondentów w hierarchii akademickiej. W artykule wykorzystano niektóre wyniki badań realizowanych - na zlecenie Prezydium Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego - przez Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Warszawskiego. Zaprezentowano głównie wyniki weryfikujące następującą hipotezę: pozycja w hierarchii akademickiej ma wpływ na ocenę systemu awansowania stosowanego w uczelniach oraz jest zmienną sprzyjającą zróżnicowaniu propozycji i postulatów dotyczących tego systemu.

Bez nazwy

Bibliografia

Kacprzyński B. 1993 Polska nauka, technologia i restrukturyzacja. Warszawa.

Kopcewicz J. 1994 Przeciw filozofii niemocy. W: Wincławski W. (red.): Tożsamość uniwersytetu. Toruń.

Najduchowska H., Strzałecki A. 1994 Motywacje wyboru kariery naukowej w Polsce. Warszawa.

Najduchowska H., Wnuk-Lipińska E. 1990 Nauczyciele akademiccy 1984. Warszawa - Łódź.

Stanowisko... 1993 Stanowisko Forum Asystentów i Adiunktów w sprawie niezbędnych zmian w sferze szkolnictwa wyższego przyjęte 23 stycznia 1993 r. Warszawa.