Abstrakt
Wychodząc z założenia, iż szkoła wyższa z punktu widzenia zarządzania jest podobna do innego rodzaju instytucji i podmiotów działających w gospodarce narodowej, autor omawia działania warunkujące sprawność jej funkcjonowania, takie jak: zarządzanie personelem, majątkiem trwałym i obrotowym oraz finansami uczelni, a także procesami dydaktycznymi i pracami o charakterze naukowo-badawczym. W artykule przedstawiono również główne rodzaje działań z zakresu marketingu, które powinny być realizowane przez nowocześnie funkcjonującą szkołę wyższą. Skoncentrowano się na podstawowych zagadnieniach relacji uczelni z otoczeniem.
Bibliografia
Arens W., Bovee C. 1994 Advertising. New York: Irwin.
Berkowitz E., Kerin R., Hartley S., Rudelius W. 1994 Marketing. New York: Irwin.
Bovee C., Thill J. 1992 Marketing. New York: McGraw-Hill Inc.
Cunningham W., Cunningham I., Swift Ch. 1987 Marketing. A Managerial Approach. New York: South-Western Publishing Co.
Furlong C. 1993 Marketing for Keeps. New York: John Wiley and Sons Inc.
Kotler P. 1994 Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: GiS.
McCarthy J., Perreault W. 1991 Basic Marketing. A Global Managerial Approach. New York: Irwin.
Stanton W., Ettzel M., Walker B.: 1991 Fundamentals of Marketing. New York: McGraw-Hill Inc.