Abstrakt
Szkoła wyższa świadczy usługi dydaktyczne studentom, których można nazwać jej klientami. Ponieważ działa na konkurencyjnym rynku edukacyjnym, zależy jej, aby tych klientów było jak najwięcej. Aby pozyskać nowych i utrzymać dotychczasowych, uczelnia powinna starać się zadowalać, a nawet zachwycać ich świadczonymi usługami. Potencjalne źródła tego zadowalania (zachwycania) tkwią w sferze usług dydaktycznych oraz w pozadydaktycznej obsłudze studenta przed przyjęciem go do społeczności akademickiej, w trakcie odbywania studiów oraz po ich zakończeniu. W artykule scharakteryzowano wymienione sfery oraz przedstawiono podstawowe warunki, jakie powinna spełnić szkoła wyższa, aby w pełni zadowolić (zachwycić) studiującą młodzież. Podkreślono również konieczność prowadzenia przez uczelnię badań marketingowych określających rzeczywisty stopień tego zadowolenia (zachwycenia) oraz dokonujące się w tym zakresie zmiany.
Bibliografia
Berkowitz E., Kerin R., Hartley S., Rudelius W. 1994 Marketing, Irwin, New York.
Bovee C , Thill J. 1992 Marketing, McGraw-Hill Inc., New York.
Furlong C. 1993 Marketing for Keeps, John Wiley&Sons, New York.
Kotler P 2000 Marketing, Felberg SJA, Warszawa.
Loudon D, Della Bitta A. 1993 Consumer Behavior, McGraw-Hill, New York.
McCarthy J., PerreaultW. 1993 Basic Marketing, Irwin, New York.
Pabian A. 1999 Marketing w budownictwie, Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa.
Stanton W., Etzel M., Walker B. 1991 Fundamentals of Marketing, McGraw-Hill, New York.