Systemy zarządzania wiedzą a efektywność innowacyjna przedsiębiorstw
Main Article Content
Abstrakt
Autorzy przyjmują założenie, że o efektywności innowacyjnej przedsiębiorstw decyduje przede wszystkim innowacyjny system zarządzania, za jaki uważa się system zarządzania wiedzą. W pierwszej części artykułu omawiają sześć filarów gospodarki opartej na wiedzy, w kolejnej części przedstawiają porównanie szczegółowych wskaźników innowacyjności liderów tego typu gospodarki oraz Polski. Następnie omawiają uwarunkowania procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie oraz konkretne zalecenia dotyczące zarządzania innowacjami, wskazują również na inspiracje i źródła innowacji, a także cechy twórczego stylu kierowania. W dalszych częściach artykułu przedstawiony został wpływ innowacji na kierunki działania przedsiębiorstw, rola zarządzania wiedzą w procesie wdrażania innowacji oraz najważniejsze wartości i zdolności, kt.re powinno posiąść przedsiębiorstwo.
Downloads
Article Details

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bertels T. 1996 Ideen und Konzepte um die Lehrende Organisation zu realisieren, „IQ Management”, nr 1.
- Boreham N.C. 1999 Knowledge Management in the European Chemical and Internet Industries, University of Manchester.
- Fazlagić A. 2001 Marketing a zarządzanie wiedzą, „Zarządzanie i Rozwój”, nr 15.
- Gospodarka... 2002 Gospodarka oparta na wiedzy. Raport: stan, diagnoza, wnioski, IZW Kraków.
- Grudzewski W.M., Hejduk I. 2000 Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa.
- Grudzewski W.M., Hejduk I. 2001 Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa.
- Grudzewski W.M, Hejduk I. 2002a Przedsiębiorstwo przyszłości. Wizja strategiczna, Difin, Warszawa.
- Grudzewski W.M, Hejduk I. 2002b Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa.
- Mazurkiewicz W. 2001 Wspomaganie tworzenia i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, w: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Materiały konferencyjne, Warszawa.
- Murray P., Myers A. 1997 The Facts about Knowledge, w: Information Strategy - Special Report, November.
- Penc J. 1999 Innowacje i zmiany w firmie, Placet, Warszawa.
- Wawrzyniak B. 1999 Odnawianie przedsiębiorstwa na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa.