Co Internet zmienia w tradycyjnej dydaktyce akademickiej?
PDF

Jak cytować

Jackowski, S. (2016). Co Internet zmienia w tradycyjnej dydaktyce akademickiej?. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (1(23), 135–150. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4732

Abstrakt

Autor omawia wpływ techniki komputerowej, a zwłaszcza Internetu, na metody nauczania akademickiego. Zwraca uwagę, że Internet pozwala na znacznie większą jawność procesu dydaktycznego oraz ułatwia bezpośredni kontakt studenta z nauczycielem, co powinno służyć poprawie jakości kształcenia. Pisze o podnoszeniu kwalifikacji nauczycieli akademickich w zakresie posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w dydaktyce oraz wskazuje na potrzebę wprowadzenia na uczelniach przysposobienia informatycznego dla studentów. Krótko wspomina o inicjatywach uczelni amerykańskich: Open Course Ware (Massachusetts Institute of Technology) oraz Open Knowledge lnitiative.

PDF