Ocena jakości szkolnictwa wyższego w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Jak cytować

Wnuk-Lipińska, E. (2016). Ocena jakości szkolnictwa wyższego w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (1(5), 23–31. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4476

Abstrakt

W artykule omówiono stanowiska występujące w krajach Europy Środkowo-Wschodniej w sprawie potrzeby tworzenia systemów zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Przeanalizowano przyczyny zainteresowania tym problemem zarówno rządów, jak i władz uczelni. Sporo miejsca poświęcono akredytacji; została ona w ostatnich latach wprowadzona w kilku krajach Europy Środkowo-Wschodniej w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu kształcenia w szkołach wyższych. Ponadto zwrócono uwagę na wieloznaczność używanych terminów dotyczących jakości kształcenia i jej oceny.

Bibliografia

„Higher...” 1993 „Higher Education in Europe”, nr 3.

Sedlak J. 1994 The Emergence of Diversified System: the State Prmte Predicament in Transforming Higher Education in Romania. „European Journal of Education, vol. 29, nr 1.

Seminar I... 1994 Seminar I: Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Paris: OECD,

Crighton J.: Quality lmprovement and Accreditation in Educational Systems in Central and Eastern Europe.

Hendrichova J.: The System of Quality Assurance in the Czech Higher Education.

Ftyan L.: Quality Assurance in Higher Education - A Review of Issues in Central and Eastern Europe.

Setenyi J.: Quality Assurance and Accreditation in Hungary.

Vught F. van: Towards a General Model of Quality Assessment.