Abstrakt
W artykule omówiono stanowiska występujące w krajach Europy Środkowo-Wschodniej w sprawie potrzeby tworzenia systemów zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Przeanalizowano przyczyny zainteresowania tym problemem zarówno rządów, jak i władz uczelni. Sporo miejsca poświęcono akredytacji; została ona w ostatnich latach wprowadzona w kilku krajach Europy Środkowo-Wschodniej w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu kształcenia w szkołach wyższych. Ponadto zwrócono uwagę na wieloznaczność używanych terminów dotyczących jakości kształcenia i jej oceny.
Bibliografia
„Higher...” 1993 „Higher Education in Europe”, nr 3.
Sedlak J. 1994 The Emergence of Diversified System: the State Prmte Predicament in Transforming Higher Education in Romania. „European Journal of Education, vol. 29, nr 1.
Seminar I... 1994 Seminar I: Quality Assurance and Accreditation in Higher Education. Paris: OECD,
Crighton J.: Quality lmprovement and Accreditation in Educational Systems in Central and Eastern Europe.
Hendrichova J.: The System of Quality Assurance in the Czech Higher Education.
Ftyan L.: Quality Assurance in Higher Education - A Review of Issues in Central and Eastern Europe.
Setenyi J.: Quality Assurance and Accreditation in Hungary.
Vught F. van: Towards a General Model of Quality Assessment.