Abstrakt
Autor prezentuje rolę nauczycielki nauczycieli, jaką jest Bożena Chrząstowska. Przez osobiste wspomnienie obrazuje, jak badaczka odrzucająca dydaktyczne schematy inspirowała studentów do ich własnych poszukiwań metodycznych. Do Jej działań odnosi paradoksalną sugestię mówiącą o tym, że każdą nauczycielską spontaniczną improwizację warto poprzedzić starannym przygotowaniem przedmiotowym oraz rozpoznaniem, do jakiego odbiorcy/ucznia szkolny polonista kieruje swoje działania.
Bibliografia
Barańczak Stanisław, 1998, Mistrz i Majster, „Polonistyka”, nr 10.
Skarbiec języka, literatury, sztuki. Wypisy z ćwiczeniami dla klasy 3 liceum, 2002, Chrząstowska B. (red.), Poznań.
Śliwiński Piotr, 2011, Wiersz, szczelina bólu, w: Elementy do portretu. Szkice o twórczości Aleksandra Wata, Czyżak A., Kopeć Z. (red.), Poznań, s. 321-327.
Uczę się sam. Program nauczania w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym, technikum, 2002, Chrząstowska B. (oprac.), Poznań.
Uryga Zenon, 1982, Odbiór liryki w klasach maturalnych, Warszawa – Kraków.