Abstrakt
Artykuł przedstawia główne powody świadczące o wartości metody projektu w nauczaniu języka polskiego jako drugiego w polskich szkołach sobotnich (PSS) w Wielkiej Brytanii. Praca stawia sobie za cel przybliżenie czytelnikom podstawowych zasad pracy za pomocą metody projektu oraz przedstawienie zadań i inspiracji projektowych do wykorzystania w PSS.
Bibliografia
Janowska Iwona, 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.
Kozińska Maksi, 2016, The Place of Translation in Teaching, Testing and Learning Modern Foreign Languages in the United Kingdom at GCSE and A-Levels, Centre for Translation Studies at UCL.
Miodunka Władysław, 2013, Podejście zorientowane na działanie w nauczaniu języków obcych, Od (małych) zadań do (dużych) projektów, w: „Języki obce w szkole”, nr 2, http://jows.pl/sites/default/files/Miodunka.pdf (dostęp: 5.08.2018)
Niemiec-Knaś Małgorzata, 2011, Metoda projektów w nauczaniu języków obcych, Kraków.
Podstawa programowa dla uczniów polskich uczących się za granicą, 2010, Warszawa.
Strawa-Kęsek Ewelina, 2015, Metoda projektów w edukacji polonistycznej, Kraków.