Abstrakt
Jednym z popularnych sposobów zachęcania studentów i uczniów do zapoznania się z lekturą jest obejrzenie jej ekranizacji. Niestety, często adaptacja widziana jest jako sposób na zastąpienie trudniejszej czynności – przeczytania dzieła literackiego, do którego film się odnosi. Celem artykułu jest zachęcenie do nauczania literatury dzięki wykorzystaniu fragmentów komercyjnych filmów. Mogą one stanowić istotny element wspomagający analizę dzieł literackich.
Bibliografia
Escudero Juan Ignacio Toro, 2009, Enseñanza del Español a Través del Cine Hispano; “Marco Teórico y Ejemplos Prácticos”, nr 8. https://marcoele.com/descargas/china/ji.toro_cinehispano.pdf (dostęp: 1.02.2025)
Levinson Paul, 1999, Digital McLuhan: A Guide to the Information Millennium, London.
McLuhan Marshall, 1967, McLuhan is the Message, CBC Telescope, https://cbc.ca/player/play/2682264969 (dostęp: 1.02.2025)
Paglia Camille, 2004, The Magic of Images: Word and Picture in the Media Age, Arion: A Journal of Humanities and the Classics. arion 11.3 winter 2004 https://www.bu.edu/arion/files/2010/03/The-Magic-of-Images-Paglia.pdf (dostęp: 1.02.2025)
Skweres Artur, 2024, Intercontinental Study in the Use of Works of Culture and Media Ecology in English Language Teaching. “Journal of English Teaching through Movies and Media”, Vol. 25, Nr 4. Doi: https://doi.org/10.16875/stem.2024.25.4.45 (dostęp: 1.02.2025) DOI: https://doi.org/10.16875/stem.2024.25.4.45
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Artur Skweres

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
